Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 2)

One of the most iconic watches of all time: JLC Reverso :grin:

15 likes

Klassieke schone:

27 likes

In januari weer 5% prijsverhoging blijkbaar…

2 likes

22 likes

Ze prijzen zichzelf uit de markt. Polaris vind ik nu al qua prijs aan de hoge kant.

1 like

Ben het met je eens, maar dat is bij de meeste andere fabrikanten niet anders…

De groene polaris is sowieso niet zomaar ff te krijgen en daar naast zit ik in dubio ofdat ik het er wel voor over heb :thinking:
Schroef het budget steeds verder omhoog en buiten dat het kan, vind ik het een beetje van de zotte dat ik niet iets anders zou kunnen vinden onder de 10k waar ik ook blij van wordt.

Ps; ik wacht nu de ingenieur ook ff af , er zou iets nieuws onderweg zijn :grimacing:

1 like

Zojuist in het echt bewonderd. :hugs: Schitterend!

2 likes

9 likes

Zo herkenbaar, ik was aan het sparen voor een IWC Pilot Chronograph en die waren zo rond de 5K maar nu met inhouse uurwerk moet je al zeker 8K meenemen, laat staan voor een Big Pilot, dan zit je al ruim boven de 10K.

1 like

Ik weet goedkopere te koop :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Dat is ook te zien :grimacing:

Nee niet lullig bedoelt maar met de groene er naast komt die heel anders over.
snap eigenlijk niet dat de nieuwe zwarte uitvoering nog steeds de oude wijzers heeft :thinking:
Vind de open gewerkte mooier …

Ach nog wat plaatjes …

12 likes

Vind de oude juist weer veel mooier. Sec. wijzer van de nieuwe vind ik wel weer mooi.

4 likes

Weet iemand of dat foutje met de lume van de minutenwijzer al is opgelost bij de jlc mariner date?

6 likes

De tijd zal leren of ze zich uit de markt prijzen :wink:.

1 like

Dan wachten ze gewoon even en haalt de markt hen wel weer in. Zeker met deze inflatie :thinking:

Je hebt het over de watchmaker of watchmakers… Nu heb ik wel mijn twijfels over welke kant het op zal gaan nu Richemont de laatste jaren steeds meer uurwerken probeert te produceren in Val Fleurier. JLC is vooral teveel bezig met schaalvergroting en zou imho meer richting Patek moeten gaan. Kleinere oplages, hogere kwaliteit en zich minder van de markt moeten aantrekken. In principe hebben ze meer ervaring als Patek (die kocht namelijk tot 20 jaar geleden veelal uurwerken in).

3 likes

Helemaal eens. Ik ben een beetje bang dat ze het pad van IWC op gaan.

En dat zou enorm zonde zijn, want die zit ook al in de Richemont-groep :smiley:

1 like

Ik denk dat het wel eens met elkaar te maken kan hebben. JLC is een prachtig merk met een sterke historie.

1 like