Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Hoor wie het zegt…! De man met smaak​:wink: :raised_hands::pray:

1 like

Een ex! Veel te kort van genoten: De laatste chronometer model van JLC gemaakt tussen 1973-1975. Slechts 520 stuks van deze versie! Cal 906

image

24 likes

Gave wijzerplaat! Een soort van Cocktail avant la lettre.

De band oogt niet comfortabel, maar goed dat is op een plaatje moeilijk te beoordelen.

Ik hoop hier ook eens een eigen JLC te mogen showen.

2 likes

Eigenlijk lijkt het wel over Jaeger Le Coultre een beetje is ondergewaardeerd, ik kan het natuurlijk mis hebben en dat dat alleen mijn gevoel is, maar je hoort er niet vaak iets over en ziet ze relatief weinig.

Soit. Nog een oud plaatje:

14 likes

Even een oud fotootje, toch wel mijn ultieme dresser!

34 likes

De wijzerplaat deed het m echt bij mij!!
En persoonlijk hou ik van dikke stalen banden en gewicht om de pols. Dus qua comfort had ik niets te klagen, maar snap wel dat dit een kwestie van smaak is

2 likes

Al voorbij gekomen op een foto van @JTrapman, maar daardoor niet minder mooi. Vandaag om de pols.

27 likes

En nog een slagje gekleder en kleiner:

18 likes

Deze mag niet ontbreken hier vind ik.

53 likes

Hè, hè, daar is die dan eindelijk na 2x geroepen te hebben. :wink:

Zie wel dat je maan er af gevallen (waarschijnlijk een foto van vandaag) is en volgens mij heb je nog een paar mooie macro foto’s. :slight_smile:

1 like

Mooi, mooi, mooi.
Dat er, zoals hier geschreven, weinig van JLC op het forum wordt geschreven, wil niet zeggen dat er hier weinig of geen liefhebbers aanwezig zijn op dit forum.
Jammer dat in de aanhef van deze topic het woord only staat. Ik zou eerder zeggen Jaeger Le Coultre lovers.
Maar wie ben ik, only geeft meer aan dat dit topic uitsluitend is bedoeld voor JLC eigenaren.
Er zijn meer van dit soort topics, Met name de Rolex fans.
Maar goed, ik ben meer van de vintage, heb er inmiddels wel een paar verzameld in de laatste 40 jaar dat ik hiermee bezig ben.
Dan bedoel ik dan de aparte horloges zoals de mistery, memovox, power reserve, Futurematic en meer van dat soort dingen. Een hele aparte is de uitvoering waarbij de datum getallen op de buitenring staan en een binnen ring de pijl verschuift, vrijwel gelijk als de memovox, wat een inventiteit, ongelooflijk.

45 likes

Allereerst mogen jouw fraaie horloges niet ontbreken, stuk voor stuk juweeltjes. Daarnaast ook nog eens je kennis over dit leuke merk! :+1:

Only gekozen omdat nagenoeg alle topics (Rolex, Panerai, IWC, etc.) dit in hun topic titel hebben. Dus vond het praktischer/logischer.

Het is niet “Jeager Le Coultre JLC owners only”, dus iedereen is welkom. Het geeft enkel aan dat het in dit topic enkel gaat over JLC.

2 likes

Grappig dat je twee JLC’s hebt die in mijn ogen totaal niet bij JLC passen. Mooi merk, ik denk alleen totaal niet aan sport bij die mannen. :+1:

Leuk topic. Ik ben benieuwd.

2 likes

Ja begrijpelijk. Echter ik vind het meer zoiets als eigengereidheid, zo van kijk ons eens wij zijn de ultieme horloge liefhebbers resp. leden hier op het forum. De rest is onbelangrijk.
Ik vind dat zoiets voor iedereen moet zijn, dus voor alle horloge fanaten resp. liefhebber, verzamelaars en al dat soort dingen.

3 likes

Prachtig…m.n. de eerste. :ok_hand: En mooie conclusie…lekker houden. :+1:

1 like

Hoi, welke bedoel je dan met name die niet bij JLC passen

1 like

Ik snap wat je schrijft, was idd enkel de gedachte erachter die ik met je wilde delen. Zelf denk ik dat het een kwestie van interpretatie is. Ik lees het iig niet zo, maar voel me altijd wel redelijk snel welkom. :slight_smile:

Ik ben enorm gecharmeerd van deze Memovox. Alleen jammer dat ze zo dik zijn… Desalniettemin, ik zou er geen nee tegen zeggen!

22 likes

Ja over goede smaak valt niet te twisten nietwaar?
Door de alarmfunctie wordt het geheel wat dikker. Maar ja je kan niet alles hebben in het leven.

Dat zou ik zeker niet doen als ik jou was.
Hier nog een.

1 like

:joy:

Deze foto is wellicht wat beter. Ik draag hem overigens meestal op de originele zwarte band:

By the way, de zoekfunctie laat denk ik te wensen over, want we hadden al dit JLC lovers

Maar voor mij kan er niet genoeg aandacht zijn voor het merk hoor.

21 likes