JLC lovers

Ligt buiten mijn bereik, maar wat een topklok van een topmerk is dit toch.
Ik vermoed dat er hier op het forum veel liefhebbers zijn van dit prachtige merk.
http://www.watchtime.com/reviews/wake-up-caller-jaeger-lecoultres-master-memovox/

1 like

Buiten sommige dials die mij wat ‘‘te druk’’ zijn vind ik elke klok van JLC gewoon spot-on. Ik hoop ooit een Reverso te mogen bezitten maar voorlopig blijft het met kwijlen voor etalages :wink:

4 likes

Inderdaad, en als vintage liefhebber kunnen eigenlijk zowel de oude als de nieuwe modellen me wel begeren.
Voorlopig blijft het bij mij ook bij het afschuimen van etalages.

1 like

:heart_eyes:

Mooiste horloge wat er is.

23 likes

Toen ik mijn Ultra Thin Moon kocht in het voorjaar kwam ik eigenlijk af op de Memovox. In staal, blauw (limited ‘boutique edition’).

Waarzinnig mooi ding. Echt een alleskunner. Past net onder de manchet, maar ook bij een poloshirt.

De UT Moon vond ik echt zo mooi toen ik hem om had, dat ik die heb genomen.

Maar de Memovox blijft ik mijn hoofd zitten en staat ergens op een wensenlijstje.

41 likes

Als niet-grail horlogeliefhebber komt de Memovox wel erg in de richting van iets als een stip op de horizon… :see_no_evil:

2 likes

Zijn beide uitzonderlijk mooie horloges, maar potdomme die Memovox is echt schitterend. :+1: ( kan even geen likes meer geven )

2 likes

Beide waan-zin-nig!
Alles klopt gewoon aan JLC, tot aan de grootte van de kroon toe.

2 likes

De ‘gewone’ met witte plaat doet het ook uitstekend voor mij!

Fijn…die zit dus nu weer voorlopig in mijn kop…:weary:

11 likes

Krijg je er niet meer uit vrees ik :rofl:
Maakt de keuze alleen maar moeilijker nu :grin:
Ik heb bij moderne horloges wel altijd al een zwak gehad voor blauw…

Die memovox is vet. Ben 100% vintage, maar die is tof.

1 like

Mijn enige JLC:

28 likes

Deze heb ik niet meer:

8 likes

:heart_eyes: nochtans één van de mooiste bumpers die ik ooit heb gezien.
Daar heb je wel Wat spijt van zeker @BH_

Nee. Was ongeveer 33mm en een vrij dik tonnetje. En een van de weinige horloges die knapper op een foto was dan IRL.

1 like

Altijd moeilijk hé alles wat kleiner is dan 34mm…
Maar heb al een paar van jou horloges gezien, en je hebt echt een top collectie :heart_eyes:
Ik ben zelf ook een vintage fan, maar de hedendaagse JLC vind ik ook top.

1 like

Gek op mijn JLC Reverso Grande Taille

Deze staat op de wenslijst, de Deep Sea Chronograph (en dat niet die met de faux patina lume) stond er tijdje geleden eentje te koop bij William Wien, maar ruim 6k is niet een bedrag dat ik zomaar ophoest helaas

12 likes

@BG1
Wat heb jij voor een pols?
Er is naast de grand taille toch nog een grotere, die echter ook hoger is?

2 likes

Meerdere grotere versies zelfs, kan ze even nietbuit mijn hoofd noemen maar er zijn er een heel aantal. Mijn pols is 16,5cm

Ja kijk, die van mij zit op 19,5 - 20. Ik ben ook gecharmeerd van een Reverso. Ik overweeg zelfs om ipv een Monaco een Reverso te nemen. Maar ik moet eens gaan passen welke maat het beste is voor mij.

Duurt overigens nog wel even hoor. Moet het eerst thuis nog vertellen :kissing_smiling_eyes:

2 likes