JLC lovers

JLC is een topmerk, ongelooflijk mooie uurwerken, bijna Patek-achtige afwerking en iconische ontwerpen.

En relatief onder de radar. Voor mensen met stijl.

3 likes

Ik wist het. De volgende keer dat ik jou tegen het lijf loop draag ik Monaco. Jij moet op de knieƫn.

1 like

Ik geloof bijna niet eens meer dat jij zoā€™n ding hebt. Of ik zie je met een Ginauld of met een G-Shock.

1 like

Maakt het bewijs dat ik een Monaco heb de kans groter of kleiner dat jij er een koopt?

Kleiner, ter voorkoming dat ik aangezien word voor ā€œvolgerā€.

1 like

Wees me dan dankbaar met mijn Ginault en Casio, mijn beste, wees dankbaar.

Tja, dit zijn inderdaad hele mooie horloges. Ik ben ook een beetje een JLC lover zoals de kop van deze topic al aangeeft. Mijn voorkeur gaat uit naar de vintage modellen jaren 50, 60. Maar natuurlijk ook naar de latere modellen. Ik wissel dan ook regelmatig van model. Ik restaureer als liefhebberij alle vintage modellen die ik tegenkom van le Coultre, koop ze op over de gehele wereld. Doe dit in sommige gevallen ook voor speciale en bekende liefhebbers. Op de rikketik kom je ze overigens ook tegenā€¦


4 likes

gelukkig draag jij met trots je kruis.

Daar zitten de nodige pareltjes tussen.

1 like

JLC voor mij ook een prachtig merk. Maken veel mooie horloges. Eigenlijk vind ik de klassieke horloges het mooist, maar heb zelf enkel twee sportieve modellen.

Eerst deze MCDC, blijft een mooi horloge met voor mij de juiste eigenschappen voor een duikhorloge. Ook goed te combineren met verschillende soorten banden. Echter draag hem nagenoeg niet meer en zit dan ook op de schopstoel.
Articulated rubber, ontzettend comfortabel om te dragen:

Custom strap:

Orignele rubberen strap:

Dan de DCS een erg mooi horloge en draag hem regelmatig. Tot nu toe op de originele band en een braided nato.
Originele band:

Braided nato:

Staat nog wel een vintage op mijn verlanglijstje, maar dat komt nog wel een keer als ik tegen de juiste aanloop.

20 likes

Prachtige klokjes.
Verkoop je dan af en toe wat van je restauraties, of gaan deze rechtstreeks de verzameling in?

Eigenlijk verdient dit merk toch zijn eigen topic hƩ.
Ik ben zo vrij de titel aan te passen naar JLC only.

1 like

Waarom?
JLC only suggereert dat er alleen mensen met een JLC mogen komen, een soort besloten club, terwijl JLC lovers de mogelijkheid open laat om plaatjes van internet te tonen e.d.

1 like

Daar heb je gelijk in, dom van me.
Excuses, ik pas hem opnieuw aan.

1 like

Mooi hoor, zeker de vintage klokjes.

1 like

Om de een of andere reden spreken de sportieve modellen mij minder aan. Ik vind het meer een merk voor sjieke horloges.

1 like

En mijn Monaco

Die vind ik er tussen in hangen. Hoewel het bij de introductie natuurlijk een louter sportief horloge was. Smaken veranderen met de jaren.

Nee ik verkoop er veel, anders heb ik een extra kamer nodig, en dat is ook weer niet de bedoeling. Stuur maar een berichtje dan vertel ik waar je die kan tegenkomenā€¦

1 like

Bla bla blaā€¦waar zijn die horloges? :wink:

5 likes