JLC lovers

3 likes

Een van mijn mooiste horloges is inderdaad een JLC.

Vintage Memovox

8 likes

Waanzinnige klokken! Zeker deze master compressor :slight_smile:

8 likes

Mooi die DSC ik vraag me alleen af (net zozeer als ik dat bij een Omega Speedmaster Pro doe) wat de overlap in looks met mijn IWC Fliegerchrono zal zijn…

5 likes

Superklok dit.

Uuh, niet zoveel. Duiker vs Flieger.
Daarnaast zijn er veel verschillen, maar zo lijken alle horloges met dezelfde kleur ook op elkaar,… volgens vrouwlief. :wink:

2 likes

Volledig mee eens!

Overigens heb ik gehoord dat de servicekosten bij JLC zeer hoog zijn en de service zowiezo wat te wensen over laat bij de overkoepelende groep.
Is allemaal subjectief natuurlijk, maar het houdt me wel tegen om er één aan te schaffen…

1 like

Dat is dan ook de reden dat ik al het onderhoud en reparatie aan mijn LC collectie zelf doe. voor een simpele automaat moest ik 680 euro betalen voor schoonmaken en op tijd stellen. Door het zelf te doen is dat snel terug verdiend. Onderhoud en reparaties aan vintage horloges worden bij Richmond in Amsterdam niet eens uitgevoerd, alles wordt dan naar Zwitserland gestuurd en krijg je een prijsopgave van hier tot Tokio. Dus doe ik alles zelf.

4 likes

Voor een enkele schakel om de band groter te maken moest ik bij Richemont Amsterdam 380 EURO betalen en was ik het horloge 2 tot 3 maanden kwijt. Ik moest dan het gehele horloge opsturen of via een LC dealer aanbieden, daar kwamen dan nog de nodige kosten bij. Het zou dan naar Duitsland worden opgestuurd, want in Amsterdam werd dat niet gedaan. Dus heb ik dat maar niet gedaan, ik heb via een andere weg de schakel kunnen aanschaffen, zelf gemonteerd en was niet meer dan 40 EURO kwijt.

10 likes


NA :grimacing:

12 likes

Als u mijn avitar bekijkt snapt een ieder dat er voor mij maar een JLC is, en dat is dit keer niet eens de duurste :sunglasses:

1 like

Een mooie vintage JLC of LC, hoeft helemaal niet duur te zijn.
Blijven zoeken, totdat je er een leuke tegenkomt. Maar ja, dan ben je verkocht en ga je overstag.
Ik weet dat zelf maar al te goed.
Mijn voordeel is dat ik die dingen zelf restaureer en overal in niet werkende staat gewoon aankoop, tenminste als de prijs redelijk is.
Tja, dan als het dan weer loopt, dan zoek ik een liefhebber en dan is het weer weg. Dus overnieuw zoeken.
Inmiddels heb ik veel vraag naar bepaalde modellen ook voor uitvoeren van reparaties, veelal, memovoxen, futurematic modellen en power reserve uurwerken. Daar mankeert nog af en toe wel eens wat aan. Maar ook de handwinders zoals het kal. 460, daar zijn veel diverse uitvoeringen van.

1967 Memovox Ref. 855

Zal binnenkort ook eens een foto uploaden op de originele Gay Freres band, geeft toch een extra dimensie aan het horloge :slight_smile:

Eens met vinwat btw. JLC hoeft helemaal niet prijzig te zijn en ze zijn werkelijk prachtig. Overigens heb ik een schakel uit de band laten halen bij de JLC boutique voor niets. Duurde misschien een klein kwartier en kon in de tussentijd wat mooie dingen aanpassen… Top service naar mijn mening

11 likes

Heb je de schakelweer teruggekregen?

Mijn laatste projectje. Net af, volledig gerestaureerd.
Ik heb niets aan de kast en wijzerplaat gedaan.
Patina, moet je maar denken voor de echte liefhebbers.

4 likes

Jazeker

Prima,
Schakels zijn duur, zeker bij de officiële dealers.

Deze is ook pas gereed gekomen,volledig gerestaureerd.
Kaliber K911 met stalen kast.
Binnenkort te koop op de komende rikketik beurs in Houten.

12 likes

Mooi horloge,Kaliber 825. nooit meer wegdoen.

Damn! :heart_eyes::star_struck: