Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Leuke link bedankt! Mijn Dualmatic komt uit 2004.

Ik heb deze nog, 't oude horloge van mijn vader. Maar die loopt helemaal niet lekker. Dus als je nog een keer een reparatie klasje hebt, dan houdt ik me aanbevolen :hammer_and_wrench:,:watch:,:grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Mijn JLC-collectie wordt steeds mooier :slight_smile:

Ik heb gisteren dit prachtexemplaar aangeschaft. Begin 1940’s, geweldige wijzerplaat, prachtige geblauwde wijzers en schitterend verguld uurwerk. #mehappy


!

19 likes

Mooi ding zeg! Hoeveel mm is dit?

Geen flauw idee! Ik gok dat hij tegen de 35mm aanzit. Ik zal hem vanavond even opmeten…
de diameter van het horloge wel te verstaan.

2 likes

Dat is idd weer een mooie aanwinst!
Veel draagplezier. :+1:

1 like

Heel mooi!!

1 like

Echt wel, die zijn er zeker wel hoor. Ik heb nog wel een aantal van die dingen.
Ik kan elke dag wel een ander kaliber uitzoeken.
Ik zal er een paar laten zien, echte daily dressers, tenminste dat vind ik.




8 likes

Fraai simpel model, WWII, 35 mm., als het goed is, dan heb ik nog onderdelen van dit kaliber.

De derde :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand wel eens een JLC Polaris WT op staal is tegengekomen.

Eigenlijk zie ik de Polaris op staal alleen bij de non-WT uitvoeringen…

Oja, en ik heb de Holy Grail van JLC gevonden, zie hier:

14 likes

Ik ben echt gek van de Polaris , en heb naast Rolex echt een zwak voor dit merk.

Maar de maat maakt het echt een heel moeilijk horloge. Was hij wat dunner en 37mm dan stond ik morgen bij S&C.

6 likes

Ja, de Polaris is sowieso al mooi, maar die 3crown exemplaren uit de jaren '60 zijn echt de bom :wink::fire:

Klopt!!!

Drie kronen?

12 likes

Geen AmVox Tom :wink:… Hoewel dat ook een prachtig horloge is!!

1 like

Staat toch prima op jouw pols? :+1:

Nee, er is overhang van de lugs… en zelfs op op kleinste gaatje van de band zat hij nog losjes haha.

1 like

@Gosz

Inderdaad de holy grail

10 likes

Mooie “Tribute to” :+1:

1 like