Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Jammer… De blauwe versie sprak me qua maat juist erg aan!

1 like

45.6 x 27.4 x 8.6 mm voor de Tribute Small Seconds Monoface
(= dezelfde maat als de Reverso Classic Large Small Seconds)

vs.

49.7 x 29.9 x 10.9 mm voor de Tribute Moon.

Enfin, de regel bij een Reverso is PASSEN. Er zijn immers erg veel verschillende maten en varianten.

3 likes

Dat wordt sowieso voor mij teveel. En wat platter is nooit verkeerd. De blauwe blijft bovenaan de lijst.

Ja, de moon was mij ook te groot en te dik. Voelde bij wijze van spreken aan als een duplo-blok om de pols. Groter dan de Reverso Large-maten moet voor mij niet meer.

2 likes

Nou dat zou ik dus absoluut niet doen. Ik vind het ook geen geweldige collectie eerlijk gezegd. Die reverse is altijd een goed idee, uniek en mooi. De memovox tuurlijk, doen. De master ultra thin mooi zeker heel mooi maar ik zou daar voor een Zenit ultra thin mooi gaan, maar dat is nog een twijfelgeval. De overige 3 zijn echt veel betere opties voor.

1 like

De wat sporievere JLC’s zijn voor velen niet eerste keus denk ik. Ik snap dat wel. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie ook wel naar de wat meer dressy modellen. Dat kunnen ze bij JLC toch het beste.

1 like

Ik blijf het een mooi merk vinden, maar kijk juist dan weer naar de iets sportievere modellen. De klassiekere vind ik juist weer net niet modellen op enkele na. Zoals jouw zearte maan, die is echt prachtig.

Zelf heb ik twee moderne sportieve modellen en enkele vintage horloges van ze.
De Reverso is een icoon enkel niet gemaakt voor mijn pols (of andersom :wink: ) Zitten wel erg mooie tussen zoals de tribute 1931 en de blauwe die je laat zien. Vooral de simpele modellen zonder complicatie.

3 likes

Ik denk in theorie wel, maar van die beredeneerde collecties vind ik (hier althans) niet zo’n goed idee. Uiteindelijk is’t een passie die je met het hart en buikgevoel beleeft.

Ofwel even downsizen en dan met het resterend budget eens kijken naar wat obscuurdere jlc modellen en zo een subcollectie maken? Lijkt me een leuke zoektocht!

Die JLC van @Bauhaus haus met de “true second” is trouwens wel een topper :heart_eyes:

3 likes

Ja, ik overdrijf ook. Kan ook niet zomaar afstand doen van mijn huidige horloges. Misschien maar eens met één beginnen. Deze twee staan bovenaan:

11 likes

Die blauwe reverso is top Tom. Veel van die andere, incl true seconds en de chrono vind ik minder mooi. Waarom niet een mooie Tribute to Deep Sea Chrono? Liefst deze:

20 likes

De onderste dan Tom. De bovenste is bijna een ander kleurtje van jouw jlc moon. Maar ja de blauwe is bijna een ander kleurtje van je nieuwe reverso haha. Of gewoon 1 model in alle kleuren verzamelen kan ook natuurlijk :innocent:

1 like

Mooi, enkel jammer van het faux patina. Een van de redenen dat ik voor de andere ben gegaan.

2 likes

Ik zou mijn huidige Reverso dan wel weg doen. Twee Reverso’s hoef ik niet André.

2 likes

Dat kan ik wel volgen. De blauwe is wel erg mooi en aangezien je al een klassieke zwarte hebt. Kortom doen. Daarbij zal die na verloop van tijd ook weer plaats maken. :wink:

Gewoon lekker genieten omdat het kan

3 likes

Met je huidige Ultra Thin Moon en Reverso heb je naar mijn smaak een JLC-collectie die al vrijwel perfect is. Als geld helemaal niets uitmaakt dan zou ik zeggen dat die blauwe Reverso inderdaad nog net iets mooier is en dat de Master Chronograph (de Pulsations-schaal geeft hem net iets extra’s) mooie keuzes zouden zijn.

3 likes

26 likes

Een van de mooiste moderne JLC modellen. Blijft een plaatje!

2 likes

Dank je. Ik ben het met je eens. Een horloge met maanfase dat helemaal klopt. Verhoudingen, dikte, maat. Heel veel beter wordt het voor mij niet qua design.

2 likes

@tompj; eigenlijk had die Geophysic, de 1958 moeten zijn, niet de True Second :wink:

Maar ik begrijp de JLC aantrekkingskracht zeker!

1 like

De Reverso houdt ook van veel bandjes:

20 likes