Jaeger le coultre

beste 'collega ‘s’ ,

Ik ben van zins om eventueel een occasion jaeger le coultre reverso aan te schaffen,
Wie kan me vertellen waar ik op moet letten? Zijn er specifieke kenmerken van autenticiteit?

met dank, gr. Jaak

Hallo Jaak,

heb je misschien een link naar de advertentie of een foto van het horloge, misschien dat we je zodoende beter kunnen helpen. :wink:

Ja, op marktplaats worden er 2 aangeboden, dames en heren, donkeren wijzerplaten en crocobanden, in een koop, er staan foto’s bij…misschien dat jullie hier iets mee kunnen? thanks

jaak Schreef:

Ja, op marktplaats worden er 2 aangeboden, dames
en heren, donkeren wijzerplaten en crocobanden, in
een koop, er staan foto’s bij…misschien dat
jullie hier iets mee kunnen? thanks

Dat zijn Reverso Shadow modellen, worden niet meer gemaakt. De bandjes zijn niet croco maar struis (tenminste, als ze echt JLC zijn).

enne, wat vind je van de prijs? heb jj enig idee of dit correct is? Ik heb echt geen idee wat ze destijds kostten, Ik vind ze wel mooi…
overigens heb zelf een El Primero van Zenith, met maanaanduiding…daar heb ik wel verstand van…overigens ook via marktplaats gekocht…koopje…

Je hebt PM Jaak. :slight_smile:

Ik weet trouwens niet of dit handopwinders zijn of quarts uurwerkjes, dit is denk ik wel belangrijk (ligt eraan wat jij belangrijk vind), ook belangrijk voor de prijs, quarts is (veel) minder waard dan handopwinder.

wat ik trouwens ook wel belangrijk vind: de historie van het merk. Weet iemand of het merk JLC het volledige horloge in eigen fabriek vervaardigen? Of maken ze gebruik van ‘andermans’ uurwerken?

Beste Jaap-Wim,

ik weet niet of dit doorgekomen is net: maar het zijn handopwinders en geen quartz horloges…(zijn in mijn optiek geen echte horloges…)

jaak Schreef:

wat ik trouwens ook wel belangrijk vind: de
historie van het merk. Weet iemand of het merk JLC
het volledige horloge in eigen fabriek
vervaardigen? Of maken ze gebruik van 'andermans’
uurwerken?

Master Fan, je wordt geroepen!! :smiley:

foutje

Jaap-Wim Schreef:

jaak Schreef:


wat ik trouwens ook wel belangrijk vind: de
historie van het merk. Weet iemand of het
merk JLC
het volledige horloge in eigen fabriek
vervaardigen? Of maken ze gebruik van
’andermans’
uurwerken?

Master Fan, je wordt geroepen!!

Jaeger le Coultre maakt alles zelfs ( als een van de weinige fabrieken, bij mijn weten de enige…er zijn er vast meer, maar in dat rijtje komen vacheron, patek , audemars iig niet voor :stuck_out_tongue: )

Seiko, Rolex ?!

(maar zou JLC kiezen boven Seiko of Rolex)

Groet
Mark

Vostok!