Als ik het internet afschuim kom ik enkele gelijkaardige exemplaren tegen.
De meesten zijn zonder tritium.
Nu heeft deze T Swiss made T op de plaat, tritium in de wijzers en ‘dots’ bij de markers.
Ook valt me op dat ik geen enkel voorbeeld op internet terugvind met ‘minuten markers’. Deze hebben allemaal geen ‘streepjes’ tussen de uurmarkers. De ‘lijnen’ van de crosshair lopen ook iets anders en de ‘lug’ rechts bovenaan heeft zo te zien een trek gehad… maar kan ook de foto zijn natuurlijk.
Zou deze een radial zijn? Of heeft internet me paranoia gemaakt?
De foto is niet erg duidelijk. Er moeten lusjes zijn bij de J en de E naar de streep aan de onderkant. Ik zou een nieuwe foto vragen waar die duidelijk op te zien zijn.
Als ik deze foto vergelijk valt me de crosshair bij het datumvenster al meteen op. Bij mijn foto stopt deze iets voor de datum, bij jouw foto ‘tikt’ deze het venster aan.
Op de reclame uit die periode is het ook niet goed te zien.
We hebben een expert op het gebied van Jaeger-LeCoultre in ons midden misschien kan hij uitsluitsel geven. @vinwat wat is jouw mening.
Maar als je daar naar de kwaliteit van print en wijzerplaat ziet, zag je meteen dat het ok was. Deze in het topic heeft toch een paar kleine ‘dingen’ die de twijfel doen toeslaan…
Dat is het belangrijkste ( binnenwerk moet natuurlijk ook kloppen )
Maar foto’s via een website gemaakt zijn niet zo scherp als zelf rechtstreeks een foto maken
Wel, ik ben door @Drees genotificeerd.
Ik heb de topicstarter @nasty_joe89 hierover al een bericht gestuurd.
Maar kan wel aangeven dat ik op het oog geen bijzonderheden zie op de foto.
Dat wil niet zeggen dat er niet iets mis is, om dat te beoordelen moet ik het in handen hebben en ook het uurwerk bekijken.
Het enige wat ik wel zie, is dat op mijn Jaeger le Coultry dials uit Zwitserland de volgende tekst staat " automatique" dus in het frans, op deze dial staat de tekst automatic, dus in het Engels, dat kan duiden dat dit horloge indertijd is geproduceerd voor de Amerikaanse markt.
Tja, rare jongens daar in Zwitserland.
Dat zie je direct: “LeCoultre” markering op de wijzerplaat is USA markt, “Jaeger LeCoultre” is ROW (rest of world). Uurwerk met wijzers en plaat werd zo geëxporteerd en lokaal in de USA gekast.
De reden voor onderscheid is, dat gekaste uurwerken onder de buy American act en soortgelijke wetgeving veel zwaarder werden belast dan losse uurwerkjes die in de USA voorzien werden van een kastje.
Longines had iets soortgelijks met Longines kasten in de meeste landen en L&W (Longines & Wittnauer) gemarkeerde kasten in de USA.
Bij leveringen aan Engeland speelde hetzelfde. Bijv. Omega’s in goud werden vaak voorzien van 9 ct. Denison kastjes (9 karaat mag buiten in de UK vrijwel nergens goud worden genoemd!). Compleet origineel zo verkocht, puur om belastingvoordelen te genieten.
Omega heeft voor Seamasters en Speedmasters bijv. stalen kasten gekocht die bij Huguenin Frères vandaan komen. Ik heb een 18k Swiss made DeVille met een Italiaanse kast. 100% origineel. Let wel: midden jaren '90 gemaakt…
Dat je geen vergelijkende foto’s kunt vinden is niet raar. Je beste hulpmiddel zijn oude (verkoop) catalogi en verkoop boeken.
Zelfs van populaire horloges zoals een Oris 65 (de originele) zijn weinig foto’s te vinden.
Dat je dezelfde niet terugvindt op internet is echt niet raar , er zijn zo ongelofelijk veel verschillende uitvoeringen gemaakt.
Heb zelf een le Coultre al jaren en nog nooit een zelfde terug gezien op het web