Heeft er iemand meer info over het caliber 657 van jaeger Lecoultre (quartz)?
Dit wordt blijkbaar gebruikt in hun lady reverso, maar de info op hun site is nogal magertjes:
Quartz
Jewels : 04
Height : 2.15 mm
Is dit een eigen caliber of is het basis caliber een eta ofzo?
Zo’n lady reverso quartz kost toch al 3000€+ en ik heb nog steeds moeilijk om zoveel geld aan een quartz te geven. (een paar uitzonderingen niet meegerekend).
Al merk ik wel dat de meeste vrouwen een voorkeur voor quartz hebben, ze vinden vaak het opwinden & juist zetten van een horloge vervelend.
Bij JLC gaan ze er prat op al hun uurwerken zelf te maken.
Deze dan ook, lijkt mij…
Misschien moet je een mailtje naar de importeur sturen. Weet je het meteen zeker!
Wel mooi zo’n Reverso.
Als het per se een Jaeger-Le Coultre moet zijn dan bestaat er ook een dames automaat maar die is wel ontzettend veel duurder… de Reverso Squadra Lady Automatic
JLC maakt al haar uurwerken in house, dus ook deze quartz. JLC is zelfs leverancier van uurwerken aan andere topmerken.
Volgens sommige reviews hebben JLC uurwerken (basale uurwerken) een grote gelijkenis met uurwerken van ETA. Dus in de basis zal het ontwerp van uurwerken lichtelijk overeenkomen.
Opzich logisch, dat vele uurwerken in alle horloge merken enige overeenkomst hebben
Als het per se een Jaeger-Le Coultre moet zijn dan
bestaat er ook een dames automaat maar die is wel
ontzettend veel duurder… de Reverso Squadra Lady
Automatic
De meeste dames willen naast een mooi horloge ook een horloge dat 's morgens loopt als je het uit de lade pakt. Zeker als er een aantal hebben.
Dit klinkt als een stereotypering, maar ik heb mijn echtgenote als bewijs. Heeft een schitterende (niet letterlijk gelukkig…) handopwinder, maar draagt ze nooit.
Lencoth: Exact wat ik bedoel. De meeste vrouwen zien het niet zitten dat hun horloge stil valt als ze deze eens een dagje niet dragen. De meeste hebben dus liever een quartz.