Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica 55

Hallo, kleine aanvulling op de homepage van horloge info.
Gisteren in Parijs dit kunnen aanschouwen van JL en dat is zeker meer dan de moeite waard.De triptiek van deze unieke horloges, de gecompliceerde mekaniek en de schoonheid van de afwerking loonde zeker de moeite om te gaan.
Ik heb ook de gelegenheid gehad om een van de makers te spreken met de volledige uitleg over de Triptyque.
O ja , voor de kluis te zien alleen al heb je 15min nodig voor de volledige uitleg.
De andere standen hadden zeker minder belangstelling.
Publiekstrekker was wel Concorde en Panerai.
Gr.

Het artikel op Horloge.info: http://www.horloge.info/nieuws/Jaeger-LeCoultre-s-meesterset-Hybris-Mechanica-55-op-Miljonair-Fair/509

Maar je bent dus op die beurs in Parijs geweest? Was dat verder wat? Is het groot, hadden ze er ook iets nieuws te melden of is het gewoon veel van wat we al kennen?

Hallo Henrik,
ja hoor de beurs was zeker een aanrader voor iedereen die een passie heeft voor mooie en speciale uurwerken.
Een zeer gemoedelijke huissfeer en je werd overal als koning ontvangen.
Met een security naast jou kon je en mocht je alle uurwerken passen.
Zelfs van Les maitre du temps ( lees zeer duur en exclusief )
40 merken op de beurs zoals Rolex , Panerai, Langhe enz.
Ook speciale gasten zoals Silberstein was persoolijk aanwezig met zijn gekleurde uurwerken.
Pita Barcelona was dan weer 1/2 uur te laat, maar zal de zuiderse mentaliteit zijn zeker;)
Heeft trouwens leuke singlehand zoals Meistersinger, maar dan in wit goud (14.000€)
Kortom zeker al noteren voor volgend jaar.
Mooie locatie in de carroussel du louvre.
Ingang 20€
Maar we hadden geluk, op de place vendome in de winkel van M Lacroix 2 gratis tickets kunnen versieren.
Nadien ook nog even binnengewandeld bij Patek.
Zeer goede ontvangst, tryouts en alles erop en eraan.
Mijn smaak viel op een aquanaut 5176.
Na 2 dagen Parijs met een overvloed aan uurwerken en 7.5kilo lectuur zijn we weer een tijdje zoet.
Volgend jaar ga ik zeker weer en dan om foto’s te nemen.
Gr