Jaeger-Lecoultre Info?

Beste Leden.
Ik heb een Jaeger-Lecoultre voor mijn vriendin gekocht voor haar verjaardag.
Weet iemand hier misschien iets meer over qua uit welke jaar die komt ect.

Ik wou haar iets geven wat zijn waarde houdt, dus weet iemand misschien wat dit horloge ongeveer waard is?
en blijft de waarde van dit soort horloge vast, word het meer waard of daalt het?

Het horloge is gemaakt van 14KT goud
kastje is 25mm breed zonder kroon, met kroon 27mm.
25mm Lang en 30mm incl bevestigingspootjes.

Hier onder de links naar de foto’s:




Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven zodat ik haar het verhaal achter het horloge kan vertellen.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Vintage3489

Volgens mij was Berry ook van plan om dit horloge te kopen.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2221382

Meestal zijn dameshorloges niet al te gewild. Het is een bekend merk, maar bij dameshorloges is waarde=goudwaarde.

Dat zou best kunnen.
Heb jij wat meer info voor mij over dit horloge?

Thnx

Op zich wel een leuk horloge om te hebben. Zoals al op het horloge staat, is het in elkaar gezet in Amerika.

Zelfde caliber als jouw horloge(zie link)

Er zijn forumleden die in een mum van tijd beter speurwerk kunnen verrichten dan ik,aangezien je ook duidelijke foto’s hebt hebt.

Thnx voor de basis info in ieder geval, hoop dat iemand het meer kan toelichten.

Hallo,

Als je puur naar de goudprijs kijkt, is de waarde ongeveer tussen de 50 en 70 euro. Helaas is de waarde van een dameshorloge vaak niet meer dan de goudprijs.

mvg Melvin

Hoi.

Ik zie bij veel Vintage horloges bedrijven dat ze toch genoeg dames horloges aanbieden en verkopen, dus het lijkt me sterk dat deze alleen maar de goudprijs waard is.

Er zit een groot verschil tussen wat er aangeboden wordt en de waarde.

(Vintage) dames horloges hebben bijna geen (toegevoegde) waarde aangezien de meeste dames liever een modern/tijdloos/nieuw exemplaar willen en niets geven om historie en techniek , en als ze vintage al mooi vinden gaan ze voor een heren model van 39mm of groter

Mijn ervaring : vintage dames horloges zijn zelden meer waard (uitzonderingen daar gelaten) dan de goud waarde , er is gewoon niet genoeg vraag naar om een hogere waarde aan toe te kennen

Beste.

Ben vandaag even naar een vintage horloge winkel geweest en hun vertelde me dat dit dus wel een herenhorloge is, wat een voordeel is lijkt mij.

Als het goed is komt het horloge volgens hun uit de jaren 50.

Groetjes,

Dan is het wel een mini herenhorloge 25mm is meestal damesmaat maar dat zeker gunstig zin voor de prijs maar gezien het formaat en het feit dat er een damesuurwerk in zit zal waarde rond de €100-150 zijn.

Hoi
In 1950 was dit een herenmaat, dames horloges waren toen nog kleiner.

Maar wat bedoel je met een dames uurwerk? Een uurwerk is toch gewoon een uurwerk?

Groetjes

Dames uurwerk zal kleiner zijn. Ik heb een heren horloge uit de jaren 20, heel mooi art deco, maar veel te klein voor de hedendaagse smaak. En echt heren horloge, maar onaantrekkelijk door het kleine formaat, dus minder waard.

Ik zou het hier eens vragen

http://www.classicwatch.com/vintage-watch-forum/

dat is het forum van Zaf Basha , expert op het gebied van Jeager LeCoultre

En ? is dit wat je verwachtte ?

"Sorry but it isn’t worth much. This style watch is complete out of favor right now, so value probably isn’t very far off from the gold content. It dates to approximately 1969.

Value will track that of gold + say $100 for the movement."