Jaeger LeCoultre: is dit uurwerk begeerd, wijzerplaat origineel? En van welk jaar?

Ik heb dit uurwerk gekocht omdat hij in zon goede staat is.mijn vraag is of iemand herkent of de wijzerplaat echt origineel is of herdaan,zijn deze modelllen gegeerd of niet en van welk bouwjaar zou deze zijn?bedankt voor de info.dit uurwerk komt van een overlijden.

4 likes

Het is een hele mooie strakke plaat. Gecondoleerd met het overlijden. Overweeg een service om slijtage te voorkomen.

JLC is een goed merk met kwaliteits-uurwerken. Voor zover ik kan bepalen is het te dateren van de vroege jaren 50 vanwege de bumpermechaniek.
Later zijn de rotoren gekomen die 360° kunnen draaien.

Goed op passen en bij tijds eens dragen.

4 likes

Fraai exemplaar :ok_hand: met 18k gouden kast als ik het goed zie

1 like

Idd

1 like

Ik ben geen expert, misschien @vinwat een mening.

Is een bumper, eerste helft jaren 50.

Wat mij opvalt is dat ie geen minute track heeft, en dat vind ik altijd verdacht. Nu komt het wel incidenteel origineel voor bij vintage horloges, maar opvallend is het wel en voor mij altijd aanleiding voor extra onderzoek.

2 likes

Wat is gegeerd…? :face_with_raised_eyebrow: Kan niet bedenken wat er bedoeld wordt. Verder zeker eens met Ruud; kan heropgemaakte wijzerplaat zijn. Vind het kruis rond de secondenwijzer ook niet superstrak. Uurwerk lijkt me wel nog behoorlijk fris ogend.

1 like

Wat extra werkuren instoppen bij het opzoeken…bedankt voor de info.grtz

Begeerd in Nederlands Nederlands, prachtig Vlaams Nederlands

2 likes

Index 6 lijkt ook door Swiss te lopen denk aan een opgemaakte wijzerplaat ook met wat @PeterLC zegt over het kruis bij de secondewijzer

2 likes

Ik kom dit type wijzerplaat online alleen maar tegen zonder minutenstreepjes, dus dat zou kunnen kloppen:

Onregelmatigheidjes in het printwerk kunnen ook komen door krasjes in het glaasje, die is namelijk allesbehalve krasvrij.
Font van automatic lijkt ook te kloppen.
Ik ga m’n hand er niet voor in het vuur steken, maar als het een redail is, dan is het geen slechte.

2 likes

De wijzerplaten in de door jou gevonden horloges staat Swiss Made op,
Op die van TS alleen Swiss🤔

1 like

Font lijkt me sowieso niet te kloppen

Klopt, dat zag ik ook. Maar online vond ik ook de nodige jlc bumpers met alleen swiss. Dus vermoed dat dat beide wel werd gebruikt.

Ik zeg niet dat het geen redial kan zijn, ik vind hem wel heel erg fris voor zo’n oud horloge, maar overduidelijke afwijkingen zie ik eigenlijk niet.

2 likes