Jaeger-Lecoultre jaren 50

Beste forumleden,

Ik sta op het punt deze Jaeger-Lecoultre aan te schaffen voor 950 euro. Nu heeft hij bij de 3 uur markeren en op andere plekken van de plaat wat aanslag (het lijkt groen), is dit iets om zorgen om te maken? Waterschade? Verder weet ik weinig van het horloge zelf, behalve dat ik hem mooi vind haha, dus alle tips zijn meer dan welkom! Is dit een redelijke prijs? (excuus voor de slechte kwaliteit foto’s)

Onwijs bedankt!

1 like

Leuk horloge! Ik kan je helaas niet helpen aangezien ik geen verstand heb van vintage horloges, maar gelukkig zitten er hier een hoop die er wel verstand van hebben!

1 like

Cool horloge! Hoe groot is hij? Ik denk best klein met zo’n 34mm

Persoonlijk zou ik om scherpere foto’s vragen, ook van het uurwerk.
Dan kan je de goud keurmerken lezen in de caseback, en de serienummers checken via internet.

Het lijkt me geen waterschade, vergeet niet dat het een horloge van zo’n 70 jaar oud is. Daar hoort wel wat patina bij.

Waterschade in het uurwerk zou wel iets zijn om je zorgen over te maken. Ook hiervoor heb je scherpere foto’s nodig.

Ik denk dat het een hele redelijke prijs kan zijn, indien helemaal van goud. Qua horloge zelf ben ik er geen kenner van, anderen kunnen je hier ongetwijfeld meer over vertellen.

1 like

Dank voor de heldere uitleg! De kast is inderdaad van 18k goud en van een horloge van die leeftijd snap ik de plekjes, zolang het inderdaad geen waterschade is. Hij is 34m met kroon (33 zonder).

Vrij klein horloge wel dus, houd daar rekening mee :+1:

Ik ben zelf niet de grootste, dus ik hoop dat hij mooi past haha! Nogmaals dank voor alle bruikbare tips!

Reserveer nog een paar honderd Euro voor een service. Ga ervan uit dat hij er één nodig heeft.

Goed punt!

Vaak ontstaan plekjes en “patina” wel door vocht bijvoorbeeld. DIt soort horloges hadden ook nog ongeveer 0 waterdichtheid. Zulke plekjes, ondanks dat het door vocht komt, betekent trouwens niet dat het hele uurwerk doorroest is. Lak en platen zijn vaak kwetsbaar.

3 likes

Klopt.

afbeelding

Gewoon een tip.

1 like