Jaeger Lecoultre - JLC - Master Control Date - Sector Dial - Q1548530

28

En voor de rest,? Hoe zat hij om de pols,? En algemeen oordeel,?

Dan heb je -voor je leeftijd- best wel een klassieke smaak. Niks mis mee natuurlijk. Én… je hebt in ieder geval een smaak voor stijlvolle horloges. Maar een beetje saai voor je leeftijd vind ik m wel…

1 like

Zal je vast gezien hebben maar Hodinkee heeft hier een leuke review over geschreven: https://www.hodinkee.com/articles/jaeger-lecoultre-master-control-date-sector-dial-a-week-on-the-wrist

Tjah, als je kijkt naar de losse onderdelen is het over het algemeen een mooi horloge, maar het totaalplaatje klopt niet. De kast is wat aan de simpele kant. Als je hem naast een ander willekeurig model van JLC legt in hun huidige collectie zal je zien dat hij veel minder spectaculair is. De kast heeft een mooi formaat en is netjes afgewerkt, maar mist een hoop van de facetten en aandacht voor detail van de andere modellen.

Het uurwerk is zoals je van Jaeger kan verwachten, en zeker met de nieuwe gouden rotor smoelt hij lekker. Het probleem is alleen dat je naar de voorkant kijkt, en dan gaat het enigszins mis en zie je dat er nog wat steekjes zijn laten vallen. Naar mijn mening hebben ze enigszins voor de ‘goedkope’ weg gekozen (dit model is ook het goedkoopste van de hele collectie van JLC). Normaal gesproken ben ik niet van het woord ‘instapper’, maar hier geldt het wel een beetje. De geprinte wijzerplaat en wijzers die in het echt goedkoop over komen zijn on-Jaeger. Het datumvenster klopt ook niet en is een behoorlijke misser.

Zoals ik zei heb ik op het punt gestaan hem te kopen, maar na hem in het echt even te hebben gezien kwam ik hier op terug. Er zijn betere keuzes in hun collectie. Ik heb zelf de Ultra Thin Moon, en die heeft naar mijn mening alles wat deze JLC mist. Ja, hij is een stuk duurder, maar is de upgrade gevoelsmatig meer dan waard.

Lang verhaal kort: ik zou hem zeker eens in het echt bekijken en hem, als het kan, leggen naast een willekeurig model uit de ultra thin serie. Dan zie je wat ik bedoel.

1 like

Overtuig m dan meteen met wat leuke foto’s

Bedankt voor je gedetailleerde uitleg, Ik zal je punten 100% meenemen bij me volgende bezoek aan JcL.
En ook andere modellen meenemen in mijn keuze.

1 like

Ik vind de achterkant mooier dan de voorkant

1 like

Inderdaad een tijdloos, strak en stijlvolle uitstraling.
Ik ben ook voor deze modellen, met name de vintage modellen van JLC.
Deze zou een vintage kunnen zijn. Zie die van mij, eenvoudige tijdloos.
Ik verzamel ze dan ook al bijna 40 jaar.


2 likes

Smullen!


6 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een prachtige wijzerplaat!!
Een ontwerp om het verstrijken der tijd met bezielende kracht gade te slaan. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Je vraagt wat we er van vinden, dus een eerlijke mening :wink: Heb hem IRL gezien.
Deze vind ik zonder meer teleurstellend. De wijzerplaat, datum en wijzers doen het hem niet voor mij.

1 like

Mooi! Een “gewone” master control zou mijn voorkeur hebben echter.

1 like

Prachtig horloge, voor 1500 Euro.

Voor 4600-5000? Ja, dan weet ik wel leukere dingen te verzinnen.

1 like


39mm is inderdaad wel fijn :ok_hand:

3 likes

Schitterend horloge, maar als ik een Jaeger Lecoultre zou kopen, dan zou ik de zwarte die @bauhaus geplaatst heeft. Straalt meer rust uit.

2 likes

Schitterend, alleen de wijzerplaat loopt bol,? En de indexen niet volledig ,?

( 4 uur index, foto vergroten)

1 like

Goed gezien! Met zo’n oog voor detail kan ik je nu al verklappen dat die Master Control niets gaat worden :wink: Ik vind het zelf erg mooi gedaan van Jaeger. De indices rusten minimaal op de wijzerplaat, waardoor de illusie wordt gewekt dat ze zweven.

1 like