Jaeger Lecoultre - JLC - Master Control Date - Sector Dial - Q1548530

Op zich is de naam al een applausje waard, maar dat ter zijde.

Opzoek naar een nieuw spaarplan, was me 1 ding wel duidelijk 39mm is gewoon top.

Waardoor ik gisteren de tudor bb 58 ben gaan passen aangezien 39 mm. Heel mooi horloge en echt top gemaakt, maar het is het ergens niet helemaal, misschien iets te glimmend, iets te gemaakt,? Mijn smaak lijkt wel te veranderen… Ik vind clean gewoon erg mooi.

Dus dan toch maar naar de basis ( voor mij) van uurwerktechniek, clean classic ingetogen verfijnd en mechanische op hoog niveau.

Dus kwam ik uit op de JcL.

Wat vinden jullie hier van,? Veel beter word t toch niet,? ( wijzerplaat is IRL 10x mooier )

Sorry voor de misschien wat onsamenhangende tekst, lig hier op een half vol luchtbed ergens in Kroatië weg te fikken tussen een paar rotsen

33 likes

Wat een plaatje

1 like

Prachtig horloge van een mooi merk. Ik moet wel zeggen dat de vorige Master Control Date zonder sector dial mij meer aanspreekt.

2 likes

Hulde, prachtig deze

1 like

Qua prijs geen idee of het in de buurt komt, maar deze vind ik zelf mooier

17 likes

Eens. En van de date vind ik de zwarte mooier. Heeft meer diepte. Plaatje van het web;

En verder ziet perfectie in 39mm er zo uit :innocent::

12 likes

Ik vind hem eerder vrij saai. Maar gelukkig verschillen smaken!

1 like

Ik vind m klassiek mooi.

2 likes

Ik heb hem kort geleden serieus overwogen, maar toen ik hem in het echt bekeek vond ik de wijzerplaat zeer goedkoop ogen om eerlijk te zijn. Was voor mij een behoorlijke tegenvaller…

3 likes

Mooi merk JLC maar volgens mij is de plaat geprint… dus kan mij dat gevoel goed voorstellen.

Erg mooi horloge, vind enkel de datum slecht uitgelijnd. Vandaar dat deze voor mij geen optie zou zijn.
De zwarte die @Bauhaus heeft geplaatst vind ik veel mooier. Is optisch natuurlijk wel een heel ander horloge.

3 likes

Die zwarte is perfect !!!

JLC is altijd een goede keuze!
Maar moet eerlijk zeggen dat ik dit model niet echt spannend vind. De wijzerplaat vind ik op de een of andere manier niet echt des JLC…
Dit is de mijne, 39mm :heart:

10 likes

Heel erg mooi! Heb hem ook op de radar. Maar de Master Ultra Thin Moon , die @Erik11 laat zien is ook heel erg mooi en staat bij mij bovenaan mocht er ooit een JLC komen…

2 likes

Prachtig, alleen zou ik me gaan storen aan het feit dat de lijn wordt onderbroken door de datum…:roll_eyes:

2 likes

Prachtig horloge maar ik vond hem irl saai…

1 like

Ik vind hem mooi. Schoonheid ligt vaak in de eenvoud.

2 likes

Oh absoluut

1 like

Ben benieuwd naar je leeftijd. Ik vind hem saai. En dit is wel iets heeeeel anders dan de bb58…

1 like

En is bv Frederique Constant slimline geen optie ??
B.v. deze : https://frederiqueconstant.com/watch-finder/manufacture/slimline-moonphase-manufacture-fc-705wr4s4/

1 like