Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Nadeel van deze dial is dat de tekst draait bij het stellen van het alarm … verder is het een topper.

:ok_hand::ok_hand:

2 likes

Stil hier. Nog steeds haat liefde verhouding met dit ding haha

Moet snel een doornsluiting dan heb ik geen ruzie meer met de sluiting die diepe afdrukken in mijn pols maakt.

Buiten dat toch wel een van de mooiste horloges die ik gehad heb. Wijzerplaat/kast echt fantastisch.

16 likes

“Haat liefde verhouding, diepe afdrukken in de pols”, heel bijzonder.
Dit horloge heeft alles, 3 delige wijzerplaat, opgelegde indexen, terughoudend en onder de radar, tijdloos, stijlvol, sportief, ingetogen en cool. De geïntegreerde rubberen band en de lume zijn ook al geweldig. En het manufatuur uurwerk is van het allerhoogste niveau. Wat ik ook zo mooi vind is dat er op de wijzerplaat maar heel klein “Jeager-leCoultre” staat, en ook heel klein “automatique” en “swiss made”. Verder geen lappen met tekst. En Jeager-leCoultre komt uit 1 manufactuur in Le Sentier. Dus geen conglomeraat van allerlei fabriekjes verspreid over Zwitserland. Ik zou er geen haat liefde verhouding mee hebben.

2 likes

Allemaal helemaal waar! Het is een geweldig ding. Maar ik had ook ruzie met de vlindersluiting, zoals zo vaak. Met niet te dikke polsen zit die sluiting te ver uit het centrum en gewoon niet comfortabel. Nadat ik hem had vervangen door een mooi JLC gesp, riep het horloge enkel nog maar liefde op.

Gewoon een gesp erop, desnoods een merkloze als je geen JLC in die maat vindt. En klaar.

Ik voel,alleen maar liefde bij het lezen van je post @Joke :sweat_smile: :ok_hand:

Ik heb dit horloge al 3 jaar. Ik was al verkocht toen ik hem van een foto zag. Was toen nog niet te leveren. Ik herken de problemen met de dubbele vouwsluiting ook helemaal niet. Hij zit perfect en comfortabel. Bij een enkele vouwsluiting snap ik het overigens weer wel. Die vouw zit dan niet onder de pols maar opzij. Dat is inderdaad irritant.

3 likes

Alleen maar :heart::heart::heart:

Ben het helemaal eens met je punten en heb ook altijd echt zin om hem te dragen wat ik ook veel doe nu. Ook zo lekker onder de radar.

maar zoals @tompj zegt draagt de sluiting niet heel fijn dus snel even een gesp erop

En na een hele dag nog erger

Dat vind ik het nadeel van een rubber strap tov een leren strap. Leer zet hem volledig naar je pols en voel je op den duur niet meer zitten, terwijl rubber toch steeds de neiging heeft om recht te trekken. Daarom heb je de reflex om die wat meer aan te spannen en krijg je dit… of ben ik mis?

Zo ervaar ik het toch meestal, maar geen ervaring met JLC rubber natuurlijk :slight_smile:

1 like

Wat mij betreft wel. Ik draag hem niet strakker dan horloges op leer, maar vind het rubber wel bijzonder comfortabel. De Polaris Date band is zeer comfortabel en soepel.

1 like

Zojuist even een momentje van ontspanning door wat foto’s te maken :sweat_smile:

40 likes

Het zal vast wel de ene rubber strap bij de andere zijn dan. Deze sluit ook mooi aan op de kast dus dan krijg je misschien wel een betere ronding om je pols.

Anyway, ik zeg niets meer dan, ik laat het aan ervaringsdeskundigen over :sweat_smile:

@MannetjeMar blijft een topper die no date! :ok_hand:

2 likes

Mooie foto’s! :heart_eyes:

1 like

Klopt… is een under the radar topper! En zo anders als de date, maar ook weer niet op een bepaalde manier!

Deze no date is veel verfijnder… dressie sportief daar waar de date echt sport is in mijn optiek.

Ik heb de date ook om gehad… draagt en zit heerlijk op die rubber band! Grijpt echt je pols (ook de kleinere) lekker beet en door het sticky rubber zit hij best stabiel vond ik. Wat je ook kiest; een verkeerde keuze maakt je niet… het is net wat je wenst, mooi of prettig vindt.

Dank :pray:t3:

2 likes

Heel mooi, en doet heel stuk anders aan dan de date op de foto’s

1 like

Ga zo door :ok_hand:

1 like

Ook bijzonder mooi, vooral met de zwarte band. Eigenlijk jammer dat de Polaris Date geen zichtvenster heeft. En ondanks dat ik een groot fan van Jeager-leCoultre ben, toch een puntje van kritiek; Jammer dat er geen gouden roter op zit, net als bij de Master lijn. Dat had voor deze prijzen best gekund.

2 likes

Doe ik :sweat_smile: Dank voor het compliment :wink:

Ook jij thenks Leon :sunglasses:

Is er eentje van JLC zelf… een lederen band in Tropic style looks! Dat maakt hem echt af wat mij betreft. Ik had me dat al bedacht ten tijde dan ik hem kocht. Ik heb die band er netjes bijgekregen… want het is wat je zegt; voor list 7K mag dat er wel bij; net als die andere rotor. Maar wellicht past dat meer bij de andere modellijnen van JLC.

2 likes

Dit is echt genieten, prachtige foto’s!

1 like

Dikke 10.

1 like

“Made in Italy” … dat had ik nog niet eerder gezien.

32 likes