Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Wow! Draag jij deze met de originele strap of heb je ook wat aftermarket voor dit horloge?

1 like

Moet ik je hiervoor weer 2 jaar stalken, of verkoop je hem gewoon meteen aan me?:wink:

2 likes

Kaliber 478BWSbr met een glucydur balans voor stabiliteit… maar als het horloge helemaal ‘leeg’ is, dan lijkt het wel of de veren er los in liggen haha… Na 7jaar kan ik hier nog steeds niet aan wennen

Dit dus… Geen bandenwissel

Deze gaat nog langer duren :wink:

1 like

Wat lekker!

18 likes

Een iconische klassieker, de JLC Grande Reverso 8 Days.

25 likes

Cool!

1 like

Deze vind ik erg, erg fraai.

Maar met deze in bezit:

Is het de vraag of ik daar werk van moet willen maken. Teveel overlap denk ik.

20 likes

Begrijp je twijfel. Hoe mooi ook.
Misschien beter een andere Memovox erbij met een heel andere uitstraling?

1 like

Ik heb ze beide. Afgezien dat het beide JLC’s zijn en iets met “deep sea” in de naam hebben zijn het volstrekt verschillende horloges. Maat, functies, kleurstelling, plaat, bezel. Als je naar de memovox kijkt: de US dial is nog ietsjes mooier vind ik, en nóg minder overlap.

4 likes

Niet verkeerd, beide horloges in de collectie!

Ik vind de US dial wat druk op het eerste oog.

Hoe dragen ze qua maat?

Echt een stuk kleiner dan de chrono. Zelfs ietsje kleiner dan een speedy. Perfecte maat eigenlijk. De chrono is meer sporthorloge, memovox verfijnder.

1 like

Als je die nog eens kwijt wilt …:grimacing:

1 like

Heb er ook een tijd naar gezocht, complete sets zijn nagenoeg niet te vinden :sob:.

Ik had er eentje opgespoord maar die moest 13k kosten en dat pre import uit Azië…

Wow! Echt prachtig! Wat is de referentie?

Thanx!

1 like

Dat zie ik niet gebeuren Tom maar dank :grin:. Overigens als je een keer wilt passen je bent welkom.

2 likes

Pas maar op… Tom geeft, op een vriendelijke manier, nooit op :wink:

3 likes

Dat is de tribute to memovox.

1 like

Inderdaad schitterend :star_struck: Kan wat mij betreft goed naast elkaar.

Die US dial is ook niet slecht hoor, iets drukker idd.

11 likes

De enige “vreemde eend” in mijn horlogedoos. En toch volledig op zijn plek. Een geweldig horloge, mede door het opwinden voordat je hem gaat dragen :drooling_face:

27 likes