Rolex GMT. Zenith Shadow gaat in de verkoop.
Twee prachtige horloges! Die ben je zo kwijt lijkt me.
De GMT bleef niet plakken?
Klopt. Toch teveel ‘in your face’ Rolex voor mij.
Na 10 maanden toch de vintage 814K Memovox maar weer in elkaar aan het zetten na een door een mede-forumlid onmogelijk geachte fix aan een Kif-veertje aan de platine-zijde.
Raderwerk hier al klaar en gesmeerd, nu beide stiften en opwindmechanismen nog - plus aan/uitsysteem voor het alarm.
Voor de Reverso liefhebber
Supergaaf horloge! Wel even die chrono aanzetten voor ‘de looks’
Bij een boek over de Reverso ben ik wel benieuwd naar de achterkant
Heel tof al vind ik de maat nog steeds een dingetje…
Wat heb je gezegd? Doe er maar 3!
Door dit filmpje ben ik voor het eerst in jaren weer aan het kijken naar JLC’s. Wat een gaaf horloge. Ik zie wel dat er veel verschillende typen zijn, maar geen een spreekt me zo aan als exact deze. En er staat gewoon een nieuwe in NL te koop!
Vervolg van de Memovox-montage (post nr. 3624) - was ERG blij dat ik destijds goede foto’s van de demontage had genomen… …alles werkt, ratelt, klikt, verzet - en is perfect gesmeerd. Volgende stappen - echappement, balans en kloof, alarmschijf, wijzerplaat, wijzers, inbouwen.
Wat gedurende het hele proces opviel, was hoe strak en precies alles nog past. Nergens speling of lelijke slijtage. Ook de doelmatige maar toch heel erg nette afwerking van elk onderdeel viel op. Alleen jammer dat voorgaande artiesten her en der flink uitgeschoten zijn met de schroevendraaiers… …maar niks vitaals geraakt hebben in elk geval!
Inderdaad een gaaf model die Geograhic! Het geheel lijkt minder rommelig dan de zilveren versie en een stuk betaalbaarder dan de topper van de master lijn, de MUT Perpetual Calendar (vooraleer je in het goud en de echte haute horlogerie terecht komt tenminste).
Bij nader inzien, is deze dan niets voor jou @tompj in plaats van de Memovox? Je zou je MUT moon ervoor kunnen laten gaan eventueel… Maar misschien is deze te dan weer te druk om de moon te vervangen
Hou zelf ook altijd schroefjes over
Prachtig!!! Dit is pas een mooi uurwerk idd
Was toch ook hier weer fijn te zien dat ze schoon op gingen. Nog 2 over, maar die heb ik straks nog nodig.
Die is prachtig. Punt is inderdaad dat ik de MUT Moon mooier vind en dat die esthetisch in elkaars vaarwater zitten.
Eerst gaan we deze eens besnuffelen:
Goede keuze . Prachtig gebalanceerd horloge. Die andere perpetual is het dus toch niet geworden? Toch te gepolijst? Of andere bezwaren?
Wijzerplaat was niet 100%. Klein ding maar voor dat geld wilde ik het graag perfect hebben.
Heel gaaf. Staat ook op t lijstje bij mij.