Zeer fraai! 🤌
Ben wel heel benieuwd naar ervaring van eigenaren hoe Jlc zich verhoud tot bijv. Rolex qua kwaliteit, afwerking en hoe het merk gepositioneerd is.
Jeetje…
Het is gewoon een totaal ander merk. Rolex is betrouwbaar, degelijk en heeft een bepaalde reputatie. Perceptie van het merk is voor de één het ultieme horloge en voor de ander een protserig apparaat.
JLC is all about subtiliteit en ingetogen klasse wat mij betreft. Tot in detail mooi afgewerkt maar altijd subtiel. Als horlogemaker op eenzame hoogte qua uurwerkontwikkeling door de jaren heen. Een horloge voor het leven dat nooit opzichtig of protserig wordt. Elegantie voorop.
Heb laatst blancpain mogen passen, en wil zeker jlc ook proberen. Ik ben een one watch person. Dus heel lastig kiezen! Heb nu een milgauss. Een horloge dat je eigenlijk altijd kan dragen. Het zou dan in plaats van de milgauss zijn. Deze mut is zeker een kanshebber!
Met mijn Rolex neem ik gerust een duikje, ga ik in de tuin wroeten of schilder ik een wandje. Een JLC doe ik bij die gelegenheden af.
Dit is precies het dilemma… en als ik dan 1 horloge heb, die ik heel mooi vind maar niet altijd kan dragen… ten opzichte van een horloge die bulletproof is, voor zover dat kan en je moet inleveren op looks ( want minder elegant)
Wat een k.t hobby soms🤣
Misschien toch voor de 2 horloge policy gaan.
Goed om beide te hebben.
Wissel zelf af tussen een Rolex (explorer) en een Lange (1815).
Dat!
En Rolex en Een Lange is natuurlijk een geweldige set waarmee je bij alle gelegenheden gedekt bent.
Miss idd even doorsparen en een 2e kopen😬
Dat zeg ik nu wel maar heb wel al een 2e😅 gewoon vergeten. Kan je nagaan hoevaak ik die draag. Een rosegouden omega 2709 uit 1954 hij is wel prachtig overigens
Er zijn JLCs waar dat prima mee kan hoor
Rolex is inderdaad gewoon oerdegelijk gemaakt. Niet heel bijzonder maar wel altijd goed.
Echter ik heb ook de switch net genaakt.gemaakt. Nu nog in honeymoon fase maar in mijn eerste indruk is dit zo veel meer horloge. Ook mbt uurwerk en afwerking van de kast.
Bijna te mooi om hem te gebruiken als een Rolex (strand, zwemmen, speeltuin met de kids)
Zag hem al ja! Wat een geweldig exemplaar!
Beter!
De Dial springt er wel gelijk mee uit zo!