Tsja. Ik denk het eigenlijk wel, hoewel ik de verleiding goed kan begrijpen.
Rare jongens die dat zeggen. Daar behoor ik dus niet bij.
Maar wie ben ik.
dixi
Beste deze foto’s zojuist genomen met mijn kodak ipv GSM Hopelijk beter te zien .
Dit op vraag van @roomtu
grtj
Mooi hoor, thnx.
Het is een ‘manual wind’ he… wel ff opladen
en daar hoort natuurlijk ook de atmosklok en het lantaarnklokje bij !
Mijn JLC MUT Moon. Hij verliest op dit moment zo een 7-8 sec op de winder en zo een 5-6 sec op de pols. Dus na anderhalve week loopt hij al een minuut achter. (horloge is van feb 2018). Is dit iets dat ik kan accepteren van JLC? Want in mijn ogen is dit juist een beetje te veel en zeker aangezien hij verliest en niet sec wint. Ik hoor graag jullie mening.
Ik ruil hem wel in op een SKX mod die prima loopt +2 seconde
Nee, dat is niet goed. Volgens mij heeft elke recente JLC een 1000 uur controle gehad voordat hij de fabriek verlaat (zie foto). Mijn reverso is nieuw, maar loopt op de sec nauwkeurig. Ik zou de AD raadplegen.
Tja hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je er mee doet. Heb zelf een Reserve de Marche die ook met 7s afwijking loopt. In mijn geval omdat hij af en toe mee uit golfen/tennis gaat. Kan het zijn dat je je horloge gemagnetiseerd hebt op een of andere manier?
Nee normaal niet hoor, wordt zelfs overdreven voorzichtig bijna mee gedaan aangezien het de duurste uit de collectie is. Golfen misschien soms met mijn SKX, maar echt niet met de Jaeger. Gemagnetiseerd, ook niet dat ik weet. Voor dat ik mijn winder kocht, liep hij al wat traag en deze is ook zo een €120 dus verwacht dat hier niet het probleem ligt. Hij is ook zeker niet veel gedragen over de laatste jaren en ziet er nog best piekfijn uit. Het meest ‘rocky’ pad dat de JLC aflegt, is op de stadsfiets
Als u wilt dan kan ik hem wel controleren en afstellen. Ben een gecertificeerd JLC horlogemaker en vermoedelijk zal het alleen een punt van afregelen zijn.
Uitzondering kan een horloge zijn dat langere tijd in de etalage gelegen heeft ( vooral in brandende van zuidelijke landen) Heb dit een keer gezien met een Master Controle automaat die uit Singapore kwam. Was 4 jaar oud en de olie was ingedroogd…
Prachtig!