Gelukkig is het geen wedstrijd
Speedmaster vind ik altijd tof om te zien, maar heb er 3 (verschillende) gehad en geen 1 is gebleven.
Maar gaaf blijft die zeker.
Gelukkig is het geen wedstrijd
Speedmaster vind ik altijd tof om te zien, maar heb er 3 (verschillende) gehad en geen 1 is gebleven.
Maar gaaf blijft die zeker.
Nou, die ālamme takā zou ik er niet mee weg laten komen
Horloges die nu in de collectie zitten, zijn geen zekerheid voor de toekomstā¦
Dit is best een klein topic op het forum, maar met allemaal redelijke mensen
Ik zoek naar iets speciaals. Het moet iets hebben van een edelmetaal, een mooi afgewerkt uurwerk, een topmerk. Of een combinatie van bovenstaande. 38-40mm. Liefst een automaat.geen ingewikkelde calendars of maanfasen.
En toen kwam ik deze tegen, een mededinger? De gewone stalen komt me wat te eenvoudige over. Ik zag dat @tompj er ooit eens eentje te koop had. Maar deze met iets donkere wijzerplaat en van witgoud is meer in de richting. Wat denken jullie?
Heel mooi. Maar ik zou bij jlc wel voor geel of roze goud gaan.
Haha ik wist dat deze zou komen.
Prachtig horloge. Ook in WG
Heel mooi. Dit model is ook in de Jaguar uitvoering verkrijgbaar geweest.
Ben benieuwd of ik jullie (en ik tag ook @vinwat even) om een stukje kennis mag vragen hier algemeen.
Er zijn overigens ontzettend veel versies uitgebracht van de Memovox, ook onder allerlei namen (Memovox, Memovox Alarm, Memodate, Beau Brummel, Beau Brummel Alarm, Wrist-alarm). De World Timer was een stuk zeldzamer, en in een automatische uitvoering nog weer wat zeldzamer, en dan in een volgouden uitvoering nog weer zeldzamer.
Weet jij hoe het kan dat je de Memodate World met twee verschillende wijzerplaten hebt, de LeCoultre dus en de versie met JLC geheel op de plaat?
Is dat enkel het verschil tussen een Amerikaans geleverd model en een Europees geleverd model of zit er nog meer achter?
Bedoel je de zwarte Aston Martin versie in staal of is er nog een andere?
Ik vind dit een heel mooi horloge - en stiekem zelf ook al eens naar gekeken. Grijze plaat zie je niet veel bij JLC. Layout van de dial vind ik ook mooi en natuurlijk prachtige wijzers.
Excuses, het gaat om de Aston Martin inderdaad. Haalde deze merken door elkaar.
mooi, hoop geld, maar in horlogeland niet duur voor een witgouden manufactuur horloge. Mooi op een donkere bruine croco band
Ai⦠Jaguar verwarren met een Aston Martinā¦
Van autoās weet ik minder dan van horlogesā¦
Maar ik weet wel dat de samenwerking tussen horloge en autofabrikanten vaak op weinig uitliep.
Aston Martin en JLC zijn stijlvolle merken en de combinatie is eigenlijk helemaal niet zo gek. Techniek, ontwerp en power zijn overeenkomsten die me direct binnen schieten.
Beter dan de Mercedes / Rolex combi ā¦daar denk ik eigenlijk alleen maar aan: betrouwbaarheid (oja, en taxiās, maar dat is weer een ander verhaal)
Ftfy
Klopt als een bus.
De LeCoultre schijnen in de USA geassembleerd te zijn. Vanwege fiscale import regels.
Vandaar dat sommige horloges ook maar in 14k zijn Ipv 18k.
Vast iemand die het exact kan uit leggen.