Diks
Wat een prachtige collectie zeg! Om jaloers op te zijn.
Wat een mooie set zeg, vooral die twee in het midden (ik kan nauwelijks kiezen )
. Ik zie iets van labeltjes, zijn deze voor de verkoop?
Ja, overcompleet
Chrono is heel mooi, ook voor de verkoop?
Helaas
Welke ref is dat en uit welk jaar?
Prachtig
WOW!
Is dat niet een quartz chrono?
volgens mij wel, de mechaquartz noemen ze het zelf. Veel tandwielen en aangedreven door en batterij.
Het betreft hier een Jaeger leCoultre master control uit 1990.
Het uurwerk is quartz gestuurd met mechanische chrono functie en heeft 25 lagerstenen. Kaliber 630. Kast diameter is 34 mm. Dik 8 mm.
Hier nog een foto van het horloge.
Bjoetie!
In de IWC Flieger Chronograph zit het identieke uurwerk.
Erg mooi!
Dat zou best eens zo kunnen zijn.
Veel zg. top manufacturen hebben geen eigen uurwerk maar maken gebruik van bestaande uurwerken van andere manufacturen.
Bij de IWC is het kaliber 630 van JLC gemodificeerd en vervolgens hebben ze er de titel kaliber 631 aan gegeven.
Dit wordt doorgaans bij veel horlogemerken gedaan.
JLC heeft voor veel andere manufacturen uurwerken geproduceerd.
Vacheron Constatin is er o.a. een mooi voorbeeld van.
Een saillant detail is als volgt.
Momenteel worden er op o.a. E-bay heel veel JLC club horloges aangeboden en wel in ongelooflijk veel verschillende kast en design variaties.
Wel de originele uitvoering van JLC club was vlak na de tweede wereld oorlog om te concurreren met de op dat moment goedkope horloges die de markt overspoelde.
Toevallig heb ik een dergelijke originele JLC Club uit die periode.
Welnu, niemand gaat mij vertellen dat er nu ineens honderden van die horloges op de markt komen en door JLC worden geproduceerd en zeker ook niet voor de prijzen waarvoor ze van de hand gaan.
Ik denk dat er een slimme jongen ergens in China of Filipijnen of India is die hier een markt in ziet en is de uurwerken gaan namaken, kwaliteit Russische tanks.
Een fraaie kast eromheen en verkopen maar op elke site die er maar is.
Dus verzamelaars van JLC horloges denk goed na voordat je een hele mooi uitziende JLC club aangeboden krijgt voor weinig.
dixi
Ik laat hier een originele zien uit mijn privé collectie.
cool ‘klokje’
Haha dank.
Heb jij deze nou niet ook gehad? Of alleen de zenith tipo cp2?