Ik zou er graag een willen bezitten maar helaas…
Ik vind deze blauwe Polaris het mooiste:
https://www.schaapcitroen.nl/brands/jaeger-lecoultre/polaris/automatic-253967/
Alleen de prijs is zo hoog.
Ik vind de no date versie dus mooier.
En bij de GD gelukkig wel iets onder list te koop.
Neem mijn nier maar… mag dat ook?
Dat kan zeker! Alleen in zou dat wel graag het nieuwe uurwerk hebben met 70 uur gamgreserve.
Doe dan gelijk de Memovox. Dan heb je pas echt iets moois.
Ik vind die dus echt minder mooi. Heb ze beide in mijn hand gehad en de dial van de no date is toch minder mooi dan de date. Iets anders in het materiaal. En hij is dunner. Normaal heb ik daar geen moeite mee. Maar bij de date is het over-all gevoel toch meer toolwatch.
Die zou dan helaas buiten mijn budget zijn. Maar ik vind de date ook al heel gaaf! Nog beter zou zijn voor mij: een vintage memovox naast een blauwe ultra thin blue moon!
En welke vintage Memovox moet dat dan wel zijn?
Ik heb alle hierna volgende kalibers in mijn JLC laatjes
.
De hand wind horloges met kaliber 489, K489, 814, K814, K910, K911.
De hamer automatische Memovox horloges met kaliber K815, K825.
En de 100% ronddraaiende rotor Memovox uurwerken met kaliber K916.
Zoek maar uit.
Zelf ben ik ook meer van de vintage Memovox horloges, maar dat was al bekend bij een aantal forumleden.
Daarnaast heb ik nog vele vintage JLC en LC dress horloges
dixi.
Persoonlijk de no-date. Wijzerplaat veel cleaner en mooi in balans. De wijzers zijn ook veel duidelijker bij slecht licht. Bij de date zijn de lume op de wijzers bijna gelijk. Wel staat leer erg mooi bij de bouw van de kast maar goed, ieder z’n ding:stuck_out_tongue_winking_eye:
Zo is het!
Los van het prijsverschil; als ik mocht kiezen tussen de date en de no date zou ik voor de no data Polaris gaan!
Die is echt waanzinnig mooi inderdaad
Zo daar vraagt u mij wat! Mijn kennis qua calibers van de oude memovoxen is nog niet helemaal up to date. Ik vind het zeer charmante horloges, dat weet ik wel! prachtig om al die kennis op t forum paraat te hebben.
Ik vond deze nog op chrono. 18k gouden kast. Lapis lazuli ingelegd. 3400 euro. K916 caliber voor zover ik kon zien. Geen idee of het origineel is. Prachtig vind ik het wel.
Het missen van kennis is niet belangrijk en ook geen probleem.
Het gaat over hetgeen je zelf mooi vind en wat je wil, ga je een collectie opzetten of wil je alleen af en toe een ander horloge dragen.
In mijn situatie is dat anders, ik wilde vintage horloges restaureren en dat is weer wat anders. Dan krijg je langzaam toch wel een collectie van een bepaalde merk.
Ik laat hier een paar vintage Memovox horloges zien dan krijg je en idee hoe die dingen eruit zien.
Een paar met kaliber K911 en een met kaliber 814
Kaliber K911
Hier een met kaliber K825
Naast het verzamelen van bepaalde horloges is het ook leuk om er de juiste doos bij te hebben. Dus probeer ik ook de originele doos erbij te vinden.