Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Het is opvallend hoeveel enthousiaste reacties over de polaris te lezen zijn in deze groep. Ondanks dat ik trots ben op mijn iwc gst perpetual calender overweeg ik deze van de hand te doen in het voordeel van een polaris. De reden is vrij simpel; mijn ogen zijn te slecht voor de perpetual calender: ik kan alleen de tijd aflezen zonder bril (die ik niet constant op heb). Heeft iemand moeite met de beperkte gangreserve van de polaris? Op internet wordt dat er wel uitgelicht als minpuntje.

2 likes

Die groene in de posts boven de jouwe heeft 70 uur, lijkt me niet een minpuntje.

1 like

De groene Polaris (Date) is een boutique uitvoering en is nauwelijks te verkrijgen. De nieuwe zwarte Polaris Date, met streepjes ipv rondjes op de draairing en een glasbodem heeft eveneens 70 uur gangreserve. Is geen boutique uitvoering en bij een AD te verkrijgen. Op Chrono 24 ed ben ik deze overigens niet tegen gekomen.

2 likes

helaas zijn de wijzers gedeeltelijk geskeleteerd: komt de afleesbaarheid niet ten goede

Dat geldt niet voor de nieuwe zwarte Polaris Date.

1 like

Puur uit interesse maar wat houdt de horlogehobby voor jou precies in want als je amper de tijd kunt zien hoe kun je dan genieten van het hoge afwerkingsniveau? Ze zijn ook niet echt goedkoop.

Ik denk dat voor de meesten hier geldt dat ze het afwerkingsniveau alleen maar zonder bril en van echt dichtbij kunnen ervaren. Ik kan met mijn bril op prima zien hoe laat het is, maar als ik wil zien of een kast nog echt scherp is, dan moet mijn bril (- voor bijziendheid, dus geen leesbril) echt even af. Dat is ook denk ik de reden dat no-dates en big-dates populair zijn onder horlogeliefhebbers. Gewone datumaanduidingen zijn vaak te klein om op leeftijd te lezen.

5 likes

Dank! Wederom prachtig horloge én dito foto. :sunglasses:

1 like

Er zijn 2 versies hè.

De eerste had idd maar een kleine 40 uur. Wat ik overigens prima vind, te meer als je je horloge regelmatig draagt.

De 2de versie heeft een upgrade naar 70 uur.

:v:

1 like

Ik geniet van de historie en het vakmanschap wat ik dan om heb. Vandaar dat ik alleen maar interesse heb in manufactuur werken. Srikt genomen is de iwc perpetualcalender chronograaf een complicatie op een valjoux 7750, maar wat voor een. Als ik er echt van wil genieten zet ik mijn bril op. Vroeger maakte ik de kast even open om van het binnenwerk te genieten. Het ergert mij gewoon dat ik de kleine letterjes niet kan lezen.

4 likes

Ftfy. :grin:

Inmiddels is de blauwe ook verkrijgbaar met het nieuwe uurwerk:

3 likes

Klopt
Maar niet met de oude wijzers. :beers:

De no-date is zo mooi clean en duidelijk​:star_struck::ok_hand::+1:

1 like

Pardon, daar had ik even overheen gelezen.
Ik ging er vanuit dat je half blind was.

1 like

Dit probleem is erg herkenbaar, de genieters die een IWC perpetuele kalender kunnen aflezen zijn jong en hebben nog geen bril nodig. Maar tegen de tijd dat je hem betalen kunt is hij moeilijk afleesbaar :nerd_face:

8 likes

En voor de wijnliefhebber:

16 likes

Balen, balen, JLC liep voor geen meter, stond om de haverklap stil.
Via Gassan terug naar Jaeger LeCoultre, hoop dat het in de garantie valt.

JLC fixt dat wel.

2 likes

Draagt iemand vandaag een jlc?

12 likes