Panda ?
Sla je slag: 2 MUT moons in de aanbieding in het blauwe gedeelte.
Ik ben benieuwd naar de kleurstelling en de band. Is zo te zien niet de metalen, leren of rubberen variant.
Hij mag gaan inderdaad. Ik draag hem toch te weinig de laatste tijd. Misschien krijg ik spijt, maar dat zien we dan wel weer.
Vind het nu al niks. JLC blijft maar teleurstellen.
Ik heb deze chrono ook nooit mooi gevonden.
De subdials staat gewoon te ver naar binnen.
Dit ontwerp lijkt een (race) chrono, maar is gewoon een afgeleide van de polaris (Memovox). Maw een duiker die ineens een chrono wordt.
Ben het met @anon24919669EV eens. De polaris vind ik heel mooi. Memovox en date, ( nodate is ook niet mooi en echt een ander horloge. )
Maar de mooiste duiker danwel Chronograph van recentere jaren is toch gewoon de deep sea chronograph. Of Memovox.
. .Eens. Dit zijn ze wel. Misschien nog de US dial van de memo tribute.
Ook helemaal mee eens. Vind het persoonlijk jammer dat die Deep Sea zo groot is, had hem graag gezien in een <40mm maatje. Anders had ik daar graag eens naar gekeken.
Toch valt die Deep Sea wel mee om de pols… Ik heb beide versies gehad, de stalen alsook de cermet versie.
Deze laatste is zelfs 43/44mm, maar in praktijk ging dat echt prima
De Polaris voelt veel grotesker aan als je het mij vraagt…
Mmmm de 42 mm diameter van de polaris lijkt groot vanwege het glas wat de top volledig bedekt. Maar de L2L is beduidend kleiner dan bij de deep sea chronograph.
Ik heb de date even mogen dragen en ik vind het een topper, zeker qua comfort mét vouwsluiting.
. . .Die bezel doet het niet voor mij. Wat maten betreft: na verloop van tijd kom je er steeds meer achter wat je leuk vind. Ik vind die vintage Omega’s leuk, 37mm bijvoorbeeld met een stalen band. Of mijn Speedmaster Reduced, 39mm. Groter vind ik al niet fijn, mijn 39mm JLC vind ik ook al aan de grote kant. Weet niet hoe het komt, ik ben een vent van 1.96m en 90kg maar die polsjes zijn niet zo groot. Vind het gewoon niet mooi bij mezelf.
Ik zal wel eens zoiets gaan passen, gewoon kijken hoe het om mijn pols valt. Maar mensen zeggen dat een gewone Speedmaster ook klein valt, nou dat is bij mij echt niet zo.
Haha bij mij ook niet. Vind de normale
Speedmaster ook te groot.
De Polaris draagt fijn, oogt kleiner dan je verwacht. Ik heb zelf dunne polsen maar hij draagt comfortabel en valt beter dan andere horloges van 42mm.
Voelt de eerste minuut wel steeds zwaar aan na een paar dagen MUT
Ik ben in het bezit van een Polaris Date. Heel mooi inderdaad en onwaarschijnlijk nauwkeurig. De andere Polaris (No Date) vind ik ook minder geslaagd. Maar ik kan er nog steeds niet de vinger op leggen waarom niet .
Heb je de date en no date wel eens naast elkaar gelegd?
- de no date is dunner wat normaal gesproken mooi zou zijn. Hier echter niet.
- het glazen achterdeksel bij de no date is het gewoon niet.
- de kronen bij de no date zijn gewoon te klein
- het horloge is volgens mij kleiner en dat doet hem ook geen goed.
- last but not least, dial dial is echt veeeeeel minder mooi dan bij de date.
Al met al voelt de no date goedkoop aan en dat zie je ook als je hem draagt of in je handen hebt.