Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Deze punten zijn mij bekend, maar je beschrijft wel heel duidelijk wat je daar in tegenstaat. Mijn Polaris Date heeft overigens ook een glazen achterdeksel wat mij niet stoort. Wat mij daardoor dan wel weer enigszins stoort (luxeprobleem) is het ontbreken van een gouden rotor. Dit in tegenstelling met de Masterlijnen. Geen idee waarom de Polaris lijn, met uitzondering van de kalenderuitvoeringen, geen gouden rotor heeft.

1 like

Ja jij hebt de nieuwe date. Die heeft inderdaad ook een glazen caseback. En het nieuwe uurwerk. Ik had de eerste uitgave met dichte caseback.

De
No date is het gewoon net niet.

1 like

Nog steeds erg blij met de date.
Verbaasd mij dat de groene date die hier in het blauw staat nog niet verkocht is.

17 likes

Ik denk dat dit komt omdat de Polaris Date toch wat onder de radar zit. Een wat ingetogen horloge waar naar mijn mening ook zijn charme zit. Jeager-leCoultre is nou eenmaal een merk waar blitsers niet zoveel mee kunnen. Houden zo!

3 likes

Ik vermoed de prijs.

Een zwarte date kun je als je flink zoekt voor 6500€ kopen.

Dan is het gat voor de kleur groen (8750) nog best stevig vermoed ik.

5 likes

Kun je een foto laten zien? Ben benieuwd welke je hebt en hoe die nieuwe er aan de voor-en achterzijde uitziet.

@tompj op 18 juni heb ik deze foto gepost. Door een probleem met de rasters in mijn galerij worden er nu ook andere foto’s meegestuurd, wat niet de bedoeling is. Foto achterzijde moet ik je dus schuldig blijven.

1 like

Onder nummer 2918.

Thanks!

Jij hebt die foto toen ook geliked.

Dan vond ik ze vast mooi…

1 like

Een vraag voor de kenners. Kan je de wijzerplaat van een Polaris no date wisselen van zwart naar blauw? Ik vraag dit want de wijzerplaat niet standaard is zoals andere horloges maar een inner bezel heeft.

Deze?

Ja die is mooi.

1 like

Wat vinden jullie van deze nieuwe Polaris Chrono?

12 likes

Denk dat ik de DSC mooier blijf vinden :slightly_smiling_face:.

18 likes

Ik vind deze erg geslaagd. Meer in lijn met de Polaris Mariner qua kleur. Leuke twist is dat ze de urenteller van de chrono hebben opgeofferd voor een running seconds indicator op 9 uur.

10 likes

Vind hem wel leuk maar zou hem zelf niet kopen.

Dan blijft deze toch echt mooier:

13 likes

Zag er meteen een alien met grote ogen in, helaas kun je dat niet meer níet zien.

2 likes

Ik vind m wel mooi. Ik zou graag zien dat JLC een passend uurwerk met mooie afwerking produceert. Dan zou de prijs van 15k ook gerechtvaardigd zijn.

1 like

Ik vind die verhoudingen (plaat/sub dials en plaatsing daarvan) gewoonweg niet mooi.

Dat krijg je dan inderdaad.

Zeker weten!

2 likes