Zag er ook een op Chrono. Alleen weegt van een particulier kopen zonder reviews op Chrono toch zwaarder dan een kroon die niet helemaal klopt…
Ik hou wel van denim op denim op denim op blauw.
Top combi.
OT heb je ook zo een glazen kristallen dildo in je beamer
Zeker!! Zelf erg content mee maar ik weet dat de meningen over de kristallen dildo verdeeld zijn
Tja, daar zeg je wat, mijn voorkeur gaat ook naar dit soort memovox modellen met kaliber K825.
Ik heb er nog een paar liggen van deze kalibers ergens in mijn JLC Memovox laatjes.
Tja, op dit “oudje” wil ik toch wel wat nader ingaan.
Dit is nl. volgens mij helemaal geen “oudje”.
Dit is geen horloge wat ooit door de manufactuur JLC is geproduceerd.
Dus geen originele Jaeger leCoultre club die uit de fabriek van JLC is gekomen.
Dit is een replica, in de volksmond genoemd een nepper.
Ik heb al eens eerder iets hierover geschreven in een topic over de JLC club.
Kijk eens in het topic Le Coultre (JLC) Only (deel 2)
Dat is overigens al snel te zien aan een paar kleine dingen op de wijzerplaat.
Het eerste wat opvalt is de kwaliteit van de letters, zeer onscherp en matig afgedrukt, wat ook opvalt is de streep onder de letters, aan het einde zijn de lussen dicht. Bij alle JLC horloges is de lus open. Als een dergelijke wijzerplaat bij de eindcontroleur komt en hij ziet dit soort wijzerplaten, dan krijgt hij direct een rolberoerte en wordt afgevoerd naar intensive care.
De originele JLC Club is in de jaren 60 van de vorige eeuw in de markt gekomen om te concurreren tegen o.a. de quartz horloges.
De kast ziet eruit alsof het net uit de winkel komt, en dat voor een horloge uit ongeveer 1960, de kast zou veel meer gebruikssporen moeten hebben.
Er zit in de originele Club een kaliber AS1906, ik ben benieuwd wat hier in deze kast zit.
Ik denk dat dit horloge ergens uit India komt, Die jongens daar weten ook al hoe je alles kan namaken, daar hebben ze het geleerd van de Chinezen.
Voor de verzamelaar van vintage horloges en met name JLC horloges, vergeet deze horloges, de originele clubs worden zelden aangeboden en als er een in de verkoop komt wordt daar ook een substantiële prijs voor betaald. Vergelijk het met een mooi goedkoop aanbod van een Rolex uit India.
Wees dus heel voorzichtig om een dergelijk ding aan te kopen.
dixi
Oei…
Zeg maar gewoon oei, oei
Driewerf oei. Zover durf ik wel te gaan.
Wow!
Sinds ik dit weet van die JLC club horloge’s bekijk ik ieder exemplaar met zeer veel scepsis. Er zit overigens wel vaak ook gewoon een oud JLC uurwerk in.
En @vinwat hierbij idd een betere foto, excuses voor de slechte kwaliteit van de vorige.
En uiteraard ben ik het helemaal met je eens dat er op EBay ontzettend veel namaak rondzwerft.
Dus inderdaad heel goed opletten voor dit soort exemplaren!
Maar ik hoop dat dit exemplaar met A. Schild (AS) 1906 caliber enige waardering kan krijgen en de “E” op de caseback wat staat voor “Etanche” ofwel waterproof.
Fijn weekend allemaal beste JLC enthousiasten!
Je mist bovenin sowieso een schroef. En het is een mooi horloge wat mij betreft. Qua originaliteit kan ik er weinig over zeggen