Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Even een snel close-upje. Heeft lang in de kluis gelegen, daardoor een soort van 2e honeymoon gevoel.

26 likes

6 likes

Kwam ik online tegen, tijdens het zoeken naar een andere vintage JLC, had dit model niet eerder gezien. Erg fraai

17 likes

Ik heb hier geen verstand van maar ik ben benieuwd naar wat de anderen hiervan vinden. Is er nou iets mee of niet?

1 like

M’n vrouw de fotograaf :smile:

17 likes

Heerlijk klassiek dress horloge, de Reverso. Hier in z’n kerst tenue:

19 likes

Heel mooi! Een collega draagt sinds kort een Reverso en het blijft toch echt een klassieker. Zo herkenbaar en verfijnd :+1:

1 like

16 likes

Ja helemaal mee eens! De Reverso is tijdloos en kan echt voor elke gelegenheid. En helemaal de Duoface heeft nog net dat extra’s.

2 likes

Ik ben zelf weg van perpetuals. Is er hier nog een beetje liefde voor deze modellen? Überhaupt iemand op hf die er een heeft in staal of goud?

18 likes

:heart_eyes:

Heb er heel lang enorm naar uitgekeken om die te kunnen passen.

Eenmaal om de pols vond ik ‘m te druk, onder meer door het grote kleurverschil (lichtblauw naar bijna zwart) en de cijfers op de interne bezel.

Dan liever de 39mm Master Ultra Thin in staal en zwarte wijzerplaat.

2 likes

Die heb ik ook gepast, maar vond ik net te braaf.

Maar bovenstaande is net te groot. En de “20” die niet kan bewegen, stoort me.

Vind zelf de degradé dial juist erg mooi!

2 likes

Heb m omgehad in de boutique, telt dat ook? Waanzinnig ding, zeker met de gouden kast.

1 like

Ik snap de combinatie van een perpetual en een sporthorloge niet. Het is alsof je de Mount Everest opgaat met je sneakers.

Ook heeft JLC de neiging om tekst op hun horloges zo F’n klein te maken dat het amper leesbaar is. En dat is toch wel een voorwaarde

1 like

Ik wel

8 likes

Ja maar jij bent ook rijk en permanent met vakantie, dan is het misschien handig, maar voor stervelingen niet joh. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

“in wit goud” natuurlijk

:wink:

15 likes

IMG_6718

Denk dat ie deze bedoelt:

En in witgoud:

10 likes