Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Deze AP is géén sporthorloge met een waterdichtheid van 2 bar. Wel heel fraai maar eerder een sportieve dresser.

1 like

image

1 like

Een dresser met een stalen band en 41mm :man_shrugging:t2:

Zijn eigenlijk veel merken die dat wel produceren. Er zal toch een markt voor zijn. :grinning_face_with_smiling_eyes:

. .. . .

12 likes

20 likes

17 likes

Ter info voor de liefhebber/ geïnteresseerde… in de Schutterhofstraat/ Hopland in Antwerpen is een Jaeger boutique geopend. Vandaag even geweest; erg mooie winkel met een, wat oudere, bevlogen verkoper. Tevens Atmos klokken aanwezig :ok_hand:t3:

9 likes

Pfffff zo mooi !!!

1 like

Leuk om weten! Dat pik ik zeker eens mee als ik er nog eens ben :+1:

1 like

Voor de geinteresseerden (niemand waarschijnlijk), ik ga komend jaar echt een klassieke JLC toevoegen aan de collectie. Het gaat er zo 1 worden:

De Seamaster Cosmic gaat er uit, een IWC 3741 komt er al op korte termijn bij en op lange termijn die JLC. Vind dat je gewoon een JLC hoort te hebben, klaar.

20 likes

15 likes

NA incoming! De kerstman was erg gul dit jaar! Van mijn eigen Doris

25 likes

Super gaaf.

1 like

Proficiat met de mooie aanwinst

1 like

Wat vinden de JLC liefhebbers hier van? Kast en lugs lijken strak te zijn (volgens eigenaar ongepolijst). Horloge zou in 2001 in CH verkocht zijn (hoewel ik op de manual 1993 lijk te zien).

Ik vind het een erg fraai en clean horloge. Slank en chique.
Tips, do’s en don’t zijn welkom :+1:

17 likes

Da’s wel interessant….een horloge van meer dan 20 jaar oud, ongepolijst en zonder zichtbare draagsporen. Ik weet niet….

1 like

De vraag is: hoe belanrijk is dit. Polijsten is mijns inziens ok, mits netjes gedaan. Vaak kan je aan de hallmarks van het goud zien op de kast of wr is gepolijst. Ik had een gouden omega van 1954 waarbij de facetten op de lugs heel strak waren en de hallmark goed zichtbaar. Weinig gedragen. Zou kunnen kloppen! Het is In ieder geval 3en prachtig en strak horloge! :heart_eyes:

Of van hij daadwerkelijk ongepolijst is maakt mij eigenlijk niks uit. Echter omdat verkoper het vermeld gaf ik het hier ook aan. Het gaat me meer om de algehele staat voor zover te beoordelen op deze foto’s. Ik vind hem er ook strak uit zien (zeker in vergeljk met exemplaren op c24) maar wil niets over het hoofd zien. Ben geen JLC kenner. :ok_hand:

Thnx voor jullie reacties!

1 like

Zou mezelf niet bestempelen als jlc Kenner maar ik vind hem er wel strak uitzien op basis van de huidige Jlc modellen. :grin:

1 like

Mooi die iwc. En die jlc sowiso. :sunglasses: