Kwijlvoer
Heerlijke plaatjes! Wat een prachtige exemplaren
Wat een chaotisch gebeuren boven die plaat. Niet mijn ding
Gelijk heb je. Oud uurwerk in een nieuw jasje maar het klopt niet.
Vind ik overigens van alle geophysics
Geograpics
Haha ja die.
Hoe vaker ik naar al die polaris editie kijk hoe mooier de allereerste versie van deze moderne was. De date en de Memovox.
Nog mooier is deze
De Polaris Date blijf ik mooi vinden. Maar jouw chrono…
Deze is inderdaad heel mooi, maar niet te vergelijken met de Polaris Date. Dat is voor meererlei uitleg vatbaar maar ik bedoel dat de Polaris Date geen chronograaf is. De Polaris chronograaf vind ik ook minder mooi dan jouw getoonde chronograaf omdat deze de enige in die lijn is. Er zijn volgens mij geen varianten met maanstand of gangreserve indicatie.
Ik vind overigens alle gecompliceerde varianten op het origineel in het algemeen minder. De Patek Philippe Aquanaut bv is fantastisch maar de variant (Afgeleide) met maanstand vind ik lelijk. Het is maar een dunne lijn tussen geweldig en veel minder zal ik maar zeggen. Ook de getoonde Polaris Date Geographic is een afgeleide en daardoor minder mooi naar mijn mening.
Feitelijk is de Polaris Geographic een sandwich tussen de Polaris Date (Opstaande glas en kast) en de normale Polaris (wijzerplaat, de indeling van de indexen en logo).
Wat bedoel je eigenlijk met normale polaris? Ik ken alleen de huidige en de voorgaande neo en vintage modellen.
Of bedoel je de no date versie? Die kast is idd dunner. Glas staat ook hoger bij die dunnere maar is ook echt een minder mooi horloge.
Hoe dan ook. De afgeleide versies zijn in dit geval idd minder dan de OG versie. (Polaris Memovox en de date)
Wel mooi vind ik de nieuwe kleur van de date.
Ik bedoel de Polaris Automatic 3 wijzers zonder datum.
Excuses voor de onduidelijkheid. De no date inderdaad.
Eens? Beetje chaotisch maar dat maakt het ergens ook wel meteen boeiend om naar te kijken. Op de een of andere manier heeft het wel wat en kan ik dit nieuwe model wel waarderen