Wat een plaatje zeg! Schitterend
Net nieuw aangeschaft tijdens een trip in Japan. De JLC Reverso tribute duoface in rose goud. Natuurlijk nooit een koopje maar met de afschrijving die door een ander is geabsorbeerd en de huidige wisselkoers toch een prima deal.
Wilde al een tijd een Reverso toevoegen aan de collectie. En dit 2022 horloge in prachtige staat (+0.2 sec op de timegrapher) werd de keuze. Kon m gewoon registeren voor extended warranty. Kortom: super tevreden
Eerlijk is eerlijk ik vind dit een een heel prettig horloge. Jammer dat deze in het wild niet zoveel aandacht krijgt
Goedenavond Jeagermeisters, ik zie een Master Control Date wel zitten. Heb momenteel een exemplaar uit 2018 op het oog, met een 899/1 uurwerk. Deze is denk ik nog nooit geserviced en scoort iets uit de marge:
Volgens mij zijn de amplitude en beat error goed. Wat denken jullie, is deze op korte termijn aan een beurtje toe of gaat hij vanzelf wat strakker lopen wanneer ik 'm gewoon ga dragen?
Ondanks dat het keurige waarden zijn, zou ik hem altijd laten servicen als dit nog nooit is gebeurd. Als je hem voor de langere termijn koopt dan. Kun je achterhalen of destijds de garantie ook zo lang was als nu? Dat zou een reden kunnen zijn om nog even te wachten.
Extended warranty van JLC loopt dan tot 2028 geloof ik, maar weet niet precies of dat voor elk horloge geldt
Die +8 loopt hij zo van de plank bij de handelaar, in 1 positie. Dat kan dit uurwerk een stuk beter als ik het internet moet geloven.
Nee, die is 8 jaar vanaf aankoopdatum. Ik zou even navragen of dat ook in 2018 gold.
Zo te lezen is dat pas in mei '19 geïntroduceerd;
Ah, als ik het serienr in de JLC calculator stop dan zegt ie:
Dan zou er nog heel even garantie op zitten. Zouden ze 'm dan bij Schaap ter plekke iets strakker af kunnen regelen bv?
Ik zie liever +8 dan -2.
Ik begrijp niet waarom een grote onnauwkeurigheid verkozen wordt tov een kleine alleen maar omdat het met de plus makkelijker te hacken is (mits het uurwerk dat heeft), ik heb liever een 4x nauwkeuriger lopend uurwerk.
Ik begrijp wel dat je dit zegt. Maar bij +8 is er géén sprake van “grote onnauwkeurigheid” zoals je aangeeft. De chronometernorm is tussen -4 en +6. Daar zit gemoemd uurwerk +2 boven. Ik zou zeggen dat er hoogstens sprake is van een kleine onnauwkeurigheid ten opzichte van de chronometernorm.
Mij stoort dat persoonlijk niet zo. Bij -2 loopt het uurwerk inderdaad beter in de chronometernorm maar ik zit ook voor de langere termijn liever in de plus.
Nauwkeurigheid is wat mij betreft vanaf de 0 gerekend, dan heb ik liever -1 dan +4 en evt ten opzichte van de echte waardes die gemeten worden.
Uiteindelijk weten we niet of die +8 het gemiddelde is van alle posities, ik los mijn -/+ op met positionele variatie.
Zou goed kunnen dat bij bij dagelijks gebruik gemiddeld nauwkeurig loopt inderdaad. +8 gemiddeld zou ik wel ondermaats vinden voor een moderne Master Control.
Verder nog meer ervaringen met de Master Control of het 899 uurwerk?
Proficiat!
Geweldig!!