Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Mooi hoor de stalen band :heart_eyes:

Hier vandaag ook weer de master control voor papadag.

12 likes

O dear, nu ik deze zie, moet ik weer denken aan de Polaris zonder datum die ik enkele jaren terug had. Wat een prachtig horloge was dat. Deze Polaris date lijkt mij ook geweldig om nog eens te bezitten!
Zo fraai!

1 like

Met 34mm breed en 8mm hoog het kleinste horloge momenteel in de collectie, maar wat een charme.

40 likes

Klein maar fijn! Erg fraai.

2 likes

Een tijd niet gedragen maar nu toch maar weer eens om de pols…

35 likes

Zeer fraai zeg!

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Deze vind ik wel erg mooi :heart_eyes:

11 likes

Lekker :sunny: zo in het zonnetje

22 likes

Nog eentje dan… 50 shades of blue…

28 likes

Toch weer de overpeinzing bij de band…

Deze foto laat voor mij ook goed zien wat ik mooi en tegelijk niet mooi vind aan de band: de combo van polish & brush. De gepolijste delen:

• Aan de ene kant wel sierlijk en het breekt de massieve uitstraling die een volledige brushed bracelet heeft.
  • Aan de andere leidt het soms ook de aandacht af van het horloge zelf.

Ik speel wel eens met de gedachte om de band helemaal te laten “brushen”, maar denk dan elke keer weer: ze weten bij JLC wel wat ze doen. En dan laat ik het weer zo.

Wat denken jullie?

1 like

Deze week in den haag gezien bij c&s. Prachtig!

1 like

dat is ie ook, en IRL nog mooier :sunglasses:

2 likes

Hou op met me. Straks moet ik nog 3 jaar langer sparen. :see_no_evil:

1 like

En dat is ‘ie absoluut

15 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Deze is ook prachtig. Overweeg net iets eerder een Reverso tribute de komende maanden maar anders is dit zeker een kandidaat voor perfect horloge naast een Rolex Explorer in de collectie.

10 likes

Aanvullend: ik acht de kans vrij groot dat ik ergens de komende maanden een tweedehands reverso tribute in rosegoud ga aanschaffen.
Twijfel nog tussen mono en duoface.

De mono is natuurlijk het oermodel en vind de dunnere kast van rond de 7mm wel echt een pre want valt net wat stijlvoller om de pols. En dat is bij een Reverso niet onbelangrijk. Als dan ook de voorkant gewoon heel mooi is, waarom dan een duoface?

Tegelijk is de duoface wel heel erg goed bedacht. Twee verschillende horloges om je pols en de dikte van rond de 10mm is ook niet absurd. Ooit gepast en kon prima.

Prijsverschil is tweedehands verwaarloosbaar.

Gedachten van de HF gemeenschap?

1 like

Ik snap je gedachtegang. Ik heb zelf destijds gekozen voor de duoface, omdat het wat meer mogelijkheden geeft en de dikte van de kast prima te overzien is. Either way, de Reverso is een fantastisch horloge.

Sinds mijn interesse in JLC lijkt dit topic stilgevallen. :joy:
Jammer.

Heb de knoop doorgehakt en een tweedehands maar ongebruikte Reverso Tribute small seconds in rosegoud gekocht.
Deze:

De combi rosegoud/ zwart en perfecte verhoudingen ook qua dikte gaven de doorslag om voor de monoface te gaan.
Hoop dat deze eind van volgende week binnen is.

20 likes