Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Jaa, al zie ik dat de foto’s wel wat flets zijn geworden op HF.

1 like

Was een mooie set toen Tom

3 likes

Juweliershuis Aalbers heeft een stalen versie in de verkoop, volgens mij is dat dezelfde kast toch?

1 like

Yes kast is het zelfde. Zal het in gedachten houden als ik nog eens in de buurt ben. Bedankt!

De classic.

35 likes

Wat is dit toch een schitterend horloge. Weet je toevallig welk ref nummer dit model heeft? Ik ben bang dat ik me misschien moet gaan oriënteren op een NA :face_with_peeking_eye:

1 like

214.8.62

1 like

22 likes

Cal. 849? Volgens Fratello in 2013 nog het dunste horloge ter wereld, in de jubeleumuitgave dan. 1.85mm :ok_hand:t2: :slightly_smiling_face:

3 likes

Ja. Daarna kwamen wat concurrenten met ‘wijzerplaatloze’ horloges die nog iets dunner waren. Het uurwerk zelf echter bleef veel langer het dunste mechanische uurwerk. Heel knap.

2 likes

Erg mooi ja en die kreeg ik een keer in handen bij een juwelier. Zat er een vette vingerafdruk op de wijzer dus die kon weer terug naar JLC.

1 like

De voorloper, de 839 was met 1,83mm nog net iets dunner. (heb er toevallig één lopen researchen recent :grin:) Verschil is trouwens 1 robijn lagertje extra, meer niet. En misschien nog knapper dat ze sinds 1975! het dunste mechanische uurwerk ter wereld in huis hebben gehad. Blijf ze iig prachtig vinden, die time only MUT.

1 like

Volgens mij was JLC wel de recordhouder, maar dan met cal 803, dat in AP en VC bekend stond als respectievelijk 2003 en 1003. Zo’n VC1003 heeft @Vanne een mooi exemplaar van.

De 849 is wel een topuurwerk en sterker/robuuster gebouwd. Het is het basisuurwerk voor mijn IWC perpetual calendar, dat uurwerk was met 3.15mm totaal ook het dunste perpetual calendar uurwerk.

3 likes

Dank voor de correctie, weer wat geleerd :upside_down_face:

die blijft ook mooi inderdaad :slightly_smiling_face:

Vroeg bijpakken al vandaag :yawning_face:

14 likes

Nieuwe aanwinst.

49 likes

mooi Ed,is de VC weer weg??

Lovely…

32 likes

Blijf JLC echt een prachtig merk vinden, mis de mijne nog wel eens.

3 likes

Simply lovely.