Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Ah leuk. Die zien we niet vaak!

Ingeruild, maar ben onder de indruk van dit uurwerk en zijn complicaties. Dat het er 1 is uit een gelimiteerde serie van 499 maakt het alleen nog maar leuker.

1 like

Welke complicaties tel jij?

Ik vind tijd en datum geen complicatie :joy:

Maar de chrono wel. :+1:

Ik weet nog dat we heel veel verschillende versies zijn van de amvox2. zelfs 1 met transponder om je Aston Martin te openen.

Deze heeft als complicatie dat je de secondenwijzer activeert door onder of boven op de kast te drukken

Ja dat snap ik. Maar dat is toch geen complicatie. Wel cool. Dat wel. En je krijgt altijd er een vettig glaasje door. :joy:

Anders zou het indrukken van pushers ook een complicatie zijn. Dat is het niet.

Heb jij weer gelijk in. Wat ontzettend dom van mij om dat zo te noemen.

Is wel een complex systeem. In hoeverre is er dan nog verschil in complicatie en deze chronograaf zonder drukkers aan de zijkant?

Als het eenvoudig was dan hadden veel meer merken dit toegepast.

3 likes

Ongeduldig aan het wachten op een bruine croco…

20 likes

Dat is een interessante opmerking.

Wat natuurlijk geldt voor alle merken en complicaties. :upside_down_face:

Ik zit nog in mijn proeftijd, dus bied ik standaard mijn excuses aan en geef iedereen gelijk.

2 likes

Afgelopen week gekocht en hoop hem snel te ontvangen:
LeCoultre Chronograph 224115

Ga hem wel laten servicen. Er schijnen elkele LeCoultre experts actief te zijn op het forum en ben dan ook benieuwd wat zij ervan vinden :). Dank alvast!

13 likes

Even sprakeloos.

1 like

Sprakeloos van afgunst? Afkeer? Verbazing? Jaloezie?

@Peertje13 die wijzerplaat lijkt me heropgemaakt, als je ziet hoe de streepjes overal staan bijvoorbeeld. Uurwerk heeft ook zeker wel een service nodig, wat is die vies zeg!

2 likes

Heel mooi model, kaliber vult de kast ook helemaal!

Ik ken er niet genoeg van om de minpunten te zien.

1 like

Ik had hetzelfde. Reprinted of niet, ik kon hem niet laten liggen/gaan.

Kan ook verder online niet zo veel vinden over het model, behalve een artikel wat op strictlyvintagewatches staat (LeCoultre Chronograph Reference 224115).
Mochten er suggesties zijn om meer over de geschiedenis te achterhalen dan zijn die welkom. Informeren bij JLC of UG zelf een idee?

1 like

Lunch plaatje met onderkin :sweat_smile:

Heeft iemand hier nog een tip waar ik een Master Ultra Thin Perpetual Q1303520 eens in het echt zou kunnen zien?

Plaatje voor de sfeer:

21 likes

Daar kan Huib mooi op los gaan, als-ie daar zin in heeft… …da’s wel je enige hoop hier vrees ik. Denk dat Richemont je zeker een half maandsalaris vraagt hiervoor. Als ze het al op willen pakken. Je urenteller reset al niet meer zo te zien. Maar wel een “epic” ding; waarschijnlijk ook heel klein - 32 a 33 mm…?

1 like

Dank je, Peter. Hoe kom ik in contact met Huib?
Ik heb al contact gehad met 2 andere horlogemakers die er naar willen kijken. Hij is 35mm.

1 like

Ik PB je even. :wink: