Klopt. Zeer recent heeft Patek lopen kl*ten met de WR opgave. De nautilus en aquanaut waren altijd 120m WR. Punt blijft: je kan er lekker mee zwemmen en snorkelen en zelfs een beetje duiken. Dat is wat mensen willen. En ik betwijfel of 30m WR bij JLC ‘zwembaar’ is.
WR is altijd een momentopname, ook bij een Sea Dweller. Als er bij die JLC een visje op de kast staat kun je er mee zwemmen. Anders zouden ze het niet zeggen. Maar omdat WR zoals al gezegd een momentopname moet je met dit soort horloges, ook de PP, helemaal niet zwemmen. Zijn er veel mensen die dat doen? Lijkt mij niet hoewel ik het niet controleer😉
Zou het echt? In mijn league en kringen hebben de meesten daarvoor een Seiko of Citizen.
Zelf heb ik overigens een bloedhekel aan een horloge als ik aan het zwembad of op het strand zit.
Hear hear
Zo lijkt het.
Ik denk (op basis van de reacties en verhalen die ik hier nu al jaren lees) dat een meerderheid van de IWC Ingenieur eigenaren hier op HF hem niet had gekocht als hij alleen spatwaterdicht was.
Ik draag vrijwel alleen vintage dressers en doe m’n 3861 speedmaster of Rolex Datejust nog af als ik de afwas ga doen. Maar goed, ik ben dan ook lang niet zo stoer, avontuurlijk en mannelijk als de gemiddelde HF’er.
Het is voor mij overigens een beetje een principekwestie alsnog. Als Nomos een 8-9mm dunne Club Campus van 1200 euro 100m WR kan meegeven, waarom kan JLC dat dan niet met een even dun/dik horloge van 40k. waterdichtheid is voor mij meer een indicator van de toleranties en bouwkwaliteit van de kast, kroon en pakkingen dan dat ik daadwerkelijk ermee wil duiken.
goed combi!
droeg die ook in de zomer vaker op de manufacture editie.
Aha die herken ik wel. ![]()
Wat tof
Waar is dat precies?
Nee. Daar is dat niet. Nog een keer raden @JoBe ![]()
![]()
Ik zal je een hint geven: bij de rood omcirkelde locatie zie je hem van bovenaf.
Hahaha, nice
Wie is de initiator van deze klok?
De sponsor?
Ah, mooi.
Vandaag staat hier Margraten op het prgramma.
Ah leuke baan. Vooral de laatste 9 liggen mooi.
Prachtig, en loopt zo’n beetje langs mijn geboortehuis.