Jaeger LeCoultre lantaarnklok

Iemand een idee van waarde van dit leuke klokje?
En weet iemand hier of die problemen “makkelijk” te verhelpen zijn?

Oorspronkelijk zijn ze volgens mij niet door JLC maar door het Franse Jaeger gemaakt.
Het werk is tamelijk basic. Of onderdelen te vinden zijn weet ik niet.
Op Franse veilingen doen ze - als ze in goede toestand zijn - redelijk hoge bedragen (500+). Met een scheur en een wiebel en stilstand halen ze dat waarschijnlijk niet.
Een exemplaar met wekker heb ik nog niet gezien.
Er zijn verschillende uitvoeringen mbt de straatnaam, maar vraag me niet hoeveel en welke straten :wink: .

2 likes
2 likes

Dank voor je reactie. Ik vind het een leuk ding, maar heeft natuurlijk wel wat gebreken. Zeker onderdelen ben ik wel angstig voor dat die niet te krijgen zijn.

Ook viel me na nog een keer kijken op dat er ook niets van een doos bij zit. Wat volgens die reactie die hier ook is geplaatst er wel bij zou horen.

Op eBay is genoeg keus zag ik

1 like

Dat is altijd de vraag. Wil je een horloge of klok of wat dan ook met doos en papieren en hoeveel extra wil je daarvoor betalen?
Sommige Omega dozen doen enkele duizenden €€
Maar het horloge wordt er niet beter door.

1 like

Daar had ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Even snel op marktplaats kijken tijdens het koken en niet verder kijken dan je neus lang is.

Ja ik snap je punt. Zelf ben ik iemand die het liefst alles helemaal compleet heeft. Punt één omdat ik dat zelf gewoon heel leuk vind, maar punt twee denk ik ook dat het een verkoop makkelijker maakt.

1 like

Voor n gewone, dus met lakschades en zonder doos vind je ze al tussen de 6 en 700 euro. Service is geen probleem want het is een vrij eenvoudig 8 dagen uurwerk. Die met een alarmfunctie hebben wel vaak kuren en zijn wat moeilijker te fixen.

2 likes

Bedankt voor je reactie!

Thnx :+1:

1 like

En voor mij zegt het ook iets over hoe iemand er mee om is gegaan, zorgvuldig waarschijnlijk als je dit soort spullen ook 10 of 20 jaar bewaard. Geen garantie maar toch een goede indicacatie.

2 likes

Ja zou je wel verwachten, maar als ik die van jou dan vergelijk met die op marktplaats is hij er niet heel voorzichtig mee geweest haha

Zo te zien is heeft die wel geleefd ja. De wobbel is een versleten schroefdraad en dat is wel lastig. De emaille verf stoot er snel vanaf en heb je veel plekken dan krijg je dat niet netjes meer, behalve helemaal afschuren en opnieuw doen.

1 like

Alles is mogelijk natuurlijk, maar nieuw schroefdraad maken/tappen enzo maakt het wel weer een tijdrovende klus.

Ik denk dat ik hem maar mooi laat staan voor een ander en het geld in een polshorloge stop :slight_smile: