Jaeger Lecoultre Odysseus

Goedendag,
Ik ben Ricky en nieuw hier.

Ik zou graag van jullie kennis gebruik willen maken. Het betreft een Jaeger Lecoultre Odysseus.

Graag zou ik willen weten of het een goede koop zou zijn met betrekking tot, staat van het horloge, origineel of niet enz.

Bij voorbaat dank.

33 mm zou ik niet zo gauw doen. Dat is wel erg klein.

Ben zelf niet groot dus dat is geen probleem. Het gaat me meer om of het horloge helemaal origineel is.

Ik ken het model niet maar verkoper Ruud wel en dat is door mijn bril een good guy.

Gr. Roel

2 likes

@Krabong

+1

1 like

Een horloge die je niet veel ziet, de “Oysseus” lijn van Jaeger had ik niet eerder gezien. Zitten toch wel leuke modellen in, zoals de perpetual of de chronograph:

Ik kom de chronograph veel tegen, het model wat in beginpost staat een stuk minder. Een referentienummer zou helpen, zoals 166.7.845.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande: clockwise is een betrouwbare verkoper, ik zou het zeker aandurven. (Ook mede gezien open achterkant, uurwerk is gelijk te beoordelen).

Bedankt voor de reacties.

Omdat ik die open achterkant niet eerder heb gezien bij dit model wist ik niet zeker of dit zo origineel is uitgebracht (iets waar ik veel waarde aan hecht bij de aankoop van een vintage horloge).

Ben er ook zeker van overtuigd dat Clockwise een topzaak is.

De open achterkant klopt wel. Echter. Het uurwerk dient wel cotes de Genève (of hoe heten die gefreesde strepen?) afwerking te hebben en die zie ik niet.

Betere foto zou helpen.

Veelal hadden de oude JLC uurwerkjes die decoratie helemaal niet. Sterker, de JLC uurwerkjes die in IWC’s uit de vroege 80’s zaten waren compleet ongedecoreerd.

2 likes