Jaeger LeCoultre Polaris Mariner Memovox of Date Only

Goede avond forumleden,

Ik ben in mijn hoofd ruimte aan het maken voor een NA. Wat horloges verkopen en dan ‘investeren’ in een mooi horloge met een sprekende blauwe wijzerplaat. Al wat mooie exemplaren gezien, zelfs gepast, maar ik blijf hangen bij een JLC Polaris Mariner. Dus klaar, denk je … nee nog niet helemaal… een Memovox (wekker rond de pols) of is alleen een datum voldoende, ze zien er tenslotte nagenoeg hetzelfde uit… of toch kiezen voor die extra prachtige complicatie. Is dat de extra prijs waard, nee een telefoon is tegenwoordig voor iedereen de wekker of choice…

Wat foto’s van de twee JCL’s (eerst date only en als tweede de Memovox), en kijk dan vooral ook naar de prachtige uurwerken:

Ik heb al wat voorpret als ik denk over de mogelijke reacties, maar wat is dan precies de mening van de andere forumleden…

of stem:

1. Date Only
    1. Toch de Memovox optie

0 stemmers

Nou ik ben benieuwd…

2 likes

Je kunt geen verkeerde keuze maken beide heel fraai, maar als je toch gaat kopen dan de complicatie van wekker zeker overwegen.

1 like

Het blijft bijzonder vind ik, een wekker in een mechanisch horloge. Ik zou het gewoon doen!

1 like

Hele mooie horloges, maar drie kronen zijn voor mij wat te veel. Met twee is het net wat stijlvoller.

2 likes

Voor de date gestemd, volgens mij is de Memovox een stukje dikker

2 likes

Graag de no date :blush:
Beide zijn meer dan OK, zelf vind ik de date only mooier, de drie kronen zitten erg dicht bij elkaar en de wekker gebruik je 2x en dan nooit meer.

1 like

De Date. Twee kronen is mooier en hij is een stukkie dunner.

Beide waanzinnig mooi trouwens!

3 likes

Wellicht deze JLC ook meenemen in de overweging

4 likes

Date, want 2 kronen.

1 like

Date. De memo vond ik iets te dik.

De stalen band vond ik ook n dingetje, maar kun je op rubber zetten zeker ook?

1 like

Ik zou deze eerst passen, helaas viel hij mij vandaag persoonlijk tegen. Ik vond het grove op de plaat mooier op de foto’s dan in het echt.

De chronograaf dan welteverstaan…

1 like

Whooooow

1 like

Ik heb de Chronograph deze week ook gepast, maar alleen voor de maat. Maat was ok, ondanks dat ik nogal dunne polsen heb. De wijzerplaat was wat ‘gewoontjes’ maar ik heb het idee dat de wijzerplaat van de Mariner iets anders (hopelijk mooier) is dan de blauwe chronograph, dus ik ben op zoek naar een AD waar ze de Mariner Memovox hebben liggen.

Echt een heel ander horloge.

3 likes