Ik ben al een poosje op zoek naar een horloge dat me erg aanspreekt, een Reverso van Jaeger leCoultre.
Maar daarbij heb ik wel de volgende wensen:
het grote formaat (46mm hoog), ik heb behoorlijk brede polsen en dan valt zo’n classic helemaal weg
het klassieke rechthoekige model, niet de squadra
staal met stalen band
liefst met 1 of meer complicaties zoals datum, maanfase, …
EN
een automaat, geen handwinder (sorry, maar dat is nou eenmaal mijn tic)
En wat blijkt, een automaat is eigenlijk niet te vinden.
Begin dit jaar was de Reverso Grande Automatique (3038120) nog te zien op de JLC site, maar blijkbaar is hij weer uit de collectie genomen.
(deze dus, foto van het net)
Weet iemand wat hiervoor de reden kan zijn? geen vraag naar? Caliber niet goed?
Wie kan mij meer vertellen of weet er misschien een te koop??
Niks met het caliber, maar een Reverso leent zich niet zo goed voor een automaat. Wellicht dat er een keertje eentje komt met een microrotor, zodat de achterkant meer recht wordt aangedaan.
De Squadra serie is er overigens ook nog met automaat: http://www.jaeger-lecoultre.com/me/en/watches/reverso-squadra
Enigszins off-topic, maar het “huwelijkshorloge” blijf ik een leuk idee vinden… Hebben wij ook overwogen. Smaak en budget kwamen niet helemaal overeen.
Beide een Reverso in plaats van een trouwring is natuurlijk wel bijzonder.
Voor de minder draagkrachtigen is een G-shock & Baby-G met inscriptie ook leuk.
Enigszins off-topic, maar het "huwelijkshorloge"
blijf ik een leuk idee vinden… Hebben wij ook
overwogen. Smaak en budget kwamen niet helemaal
overeen.
Beide een Reverso in plaats van een trouwring is
natuurlijk wel bijzonder.
Zou voor mij niet werken. Mijn vrouw zou dan telkens denken dat ik vreemd ga… heb elke keer een ander horloge om
Zou voor mij niet werken. Mijn vrouw zou dan
telkens denken dat ik vreemd ga… heb elke keer
een ander horloge om
Ja dat is wel lastig aan een huwelijkshorloge. Dan kan je nooit meer andere horloges om… Of je moet het naast een ring doen, dan is het gewoon weer een goed excuus om een nieuw horloge aan te schaffen;)