Jaeger-LeCoultre vintage schakel

Beste Horloge liefhebbers,
Van mijn lieve schoonvader heb ik een Jaeger Lecoultre horloge cadeau gekregen, omdat mijn moeder een Jaeger is en ik altijd de wens heb gehad om ooit z’n horloge te bemachtigen. Helaas is de band van het horloge net te strak voor mijn pols. Nu ben ik al enige tijd op zoek voor een extra schakel, maar helaas heb ik de schakel nog nergens kunnen vinden. Ik vroeg mij af of jullie mij verder konden helpen of misschien goede tips hadden.
Ik ben op zoek naar een schakel voor de Jaeger-LeCoultre Master Quartz type 23302-42

Graag hoor ik van jullie

Betreft het dit horloge? Foto’s maken het leven een stuk makkelijker…

Zit er geen fijn verstelling op de sluiting nog om het horloge net een paar tandjes ruimer te zetten?

Als iemand hier iets over zou kunnen vertellen dan is @vinwat dat.

Ik zie hier een oproepje van @Climholland, om iets te vertellen.
Tja, als het een JLC betreft die hier op de foto staat, dan zal een juiste enkele schakel moeilijk te vinden zijn. De band gaat van breed naar smal, de laatste schakels bij de sluiting zijn dan ook niet allemaal gelijk in breedte.
Mijn ervaring is dat enkele metalen bandstukken voor JLC horloges moeilijk zijn te vinden.
De enige oplossing die ik hier kan bedenken is contact opnemen met een JLC dealer, die het vermoedelijk direct door stuurt naar de importeur en dat zal wel wat geld gaan kosten.
Wat je wel kan doen is als volgt;
Je kan hier op het forum vriendelijk vragen aan @horloge24 of hij je mogelijk verder kan helpen. Hij is een horlogemaker met een JLC achtergrond en zal ongetwijfeld nog contacten hebben waar een schakel is te verkrijgen.
Stuur hem gewoon een PB, (een persoonlijk bericht).
Ik ben zelf meer gefocust in de vintage modellen van JLC uurwerken.
dixi

Die dikke band is van het merk “chatelain”, bestaat niet meer, ook gebruikt door b.v. Zenith, Zodiac. Die van de laatste foto is NSA en daar is nog wel eens wat voor te vinden.
Dus graag een foto :slight_smile:

Bedankt voor je reactie. Het betreft inderdaad om dit type horloge. Er zit inderdaad twee standen op, maar helaas is de ruimste stand voor mij ook te klein.

Bedankt voor je reactie. Bedankt voor de tip ik ga hologe24 een bericht sturen en hopen dat hij mij verder kan helpen. Anders hoop ik dat ik bij de Jaeger-LeCoultre nog een schakel kan krijgen. En blijf vooral volhouden om op verschillende veiling, marktplaats sites te kijken haha.

Bedankt Martijn, misschien gaat dit ook verder helpen met mijn zoektocht.

1 like

Moet u helaas teleurstellen, dit model JLC is ongeveer 45 jaar oud en heb voor de kast en band geen onderdelen. Als ik hiervoor bij JLC onderdelen opvraag dan is bijna altijd het standaard antwoord: insturen.

Wil wel een poging doen maar dan heb ik een paar goede foto’s nodig en nummers. Graag een PB.

1 like