Jaeger LeCoultre - vintage

Graag jullie expertise over deze aankoop, nummer geeft niets via officiële site:
861945

Foto’s :thinking:

6 likes

De site van Jager LeCoultre heeft alleen informatie over recente modellen. Met een foto van de voor en achterkant kom ik een eind, met het serienummer van het uurwerk (hiervoor moet het horloge open) kan ik je ook een productiejaar geven.

Op deze manier is het wel heel makkelijk. Maak even een paar goede (detail-) foto’s van voor- en achterzijde, en het liefst ook van het uurwerk.
En als nieuwkomer kun je maar twee foto’s per keer posten, maar gebruik rustig een aantal antwoorden om voldoende duidelijk materiaal te uploaden. Dat helpt enorm bij het beantwoorden van jouw vraag.

3 likes

2 likes

Het is een mooi horloge, zo te zien. Ik zou echter toch veel meer foto’s willen ontvangen, van alle hoeken en standen. Zeker van het uurwerk, maar ook van de zijkant zodat we de kroon kunnen zien, een meer detail foto van de wijzerplaat, etc.

Ook een interessante vraag is wat de verkoper er voor vraagt, dat is ook goed om te weten.

Ik weet dat vintage JLC een mijnenveld is, heb ze ook gehad met niet kloppende dials in vreemde kasten en vreemde uurwerken.

Zo te zien is het wel een meer voorkomend modelletje, hier staat er nog 1 te koop: https://amsterdamvintagewatches.com/shop/jaeger-lecoultre-automatic-2/

Als ik die twee vergelijk zie ik persoonlijk vrij weinig verschillen. Die van jou heeft wat meer patina op de wijzerplaat maar dat lijkt mij geen probleem. Lijkt me dus een kloppend horloge, tenzij die van AVW ook niet klopt.

Horloge zou dateren van zo rond 1968 dus, toen was het natuurlijk ook niet zo perfect allemaal.

Dank alvast voor de berichten, zelfs met deze beperkte info. Ik kon idd nog geen foto’s toevoegen en dit waren de eerste. Ik zal een aantal beter maken.

@vinwat dit kan zeker antwoord geven op jou vraag :raising_hand_man:

Vermoedelijk caliber 881: een prachtig werkpaard van jaeger lecoultre. Mooi klassiek horloge!!! Geniet er van en zo niet geef maar een gil😇

1 like

1 like

2 likes

Misschien is het kopen van zo n horloge JLC beter hier op het forum, dan op marktplaats of elders, of je moet die horloge zelf gaan afhalen bij de verkoper. Dan is er toch weinig risico dat er iets niet klopt.