Thx- lijkt gied te zijn. Ik ben wel op zoek naar iemand die service/onderhoud kan doen- hoe Kom ik bijv. In contact met Vinwat? Of ander aanbeveling?
Leuk om die oude berichten nu te lezen, na de workshop van Vinwat gevolgd te hebben en de beste man, zijn kennis en intenties persoonlijk te kennen. Dan lees je het toch op een heel andere manier .
Waar kan ik u bereiken? Ik heb een LeCoultre Futurematic met Power Reserve (1958) die hoognodig helemaal schoongemaakt moet worden en waarvan het derderad moet worden vervangen.
https://share.icloud.com/photos/0UkEeRgqe2L4theWJovV7fc3A#Thuis
Hallo,
Ik zie nu pas het bericht met een vraag over het uurwerk van een Memovox
het kaliber K825 zit niet met schroeven vast aan de kast.
Dit uurwerk zit exact sluitend in de kast waarbij de wijzerplaat op haar plaats wordt vastgehouden door het glas.
Er zijn 2 kastmodellen, een dichte kast uit een stuk en een kast met een losse achterkant die met een ring schroef wordt vastgezet.
Een eventueel onderhoud zou ik uit kunnen voeren, als er verder niets aan mankeert aan het uurwerk zoals o.a. kapotte en/of versleten onderdelen.
Als de vraag nog actueel is, stuur dan wat foto’s op en geef wat meer info via een PB.
met vriendelijke groet,
vinwat,
Hallo,
Heb je het horloge al gedemonteerd, uit de berichtgeving moet ik dat opmaken, hoe anders kan je stellen dat het derde rad moet worden vervangen.
Wat moet er eventueel aan gebeuren?
Laat dat even weten in een PB met foto’s.
Vinwat
Wat is een PB? De conclusie van het derderad was destijds van een LeCoultre expert die helaas niet meer onder ons is. Dat was 15 jaar geleden. Ik heb hem nu graag weer in orde. De foto’s zijn te downloaden in mijn vorige bericht. Als je een ander type foto wil, laat dan svp even weten welke. Dan stuur ik die
Kun je hem openen zodat wij kunnen zien hoe hij er van binnen uit ziet?
Een PB is een persoonlijk bericht.
Klik op mijn naam of logo, dan krijg je een pop-up daarin zie je rechts bovenin het woord bericht.
Daar klik je op en maak een bericht.
Heb je het horloge dan al lang in jouw bezit?
Heb je het zelf al eens open gehad?
Ook de foto’s in het bericht uploaden. Nu moet ik ze met een un-zip openen, dat heb ik niet.
Ik zie het anders wel langs komen.
groet
vinwat
Als je hiervoor niet het juiste gereedschap in bezit hebt, dan lukt je dat niet.
Dus niet aan beginnen als je niet weet hoe dat in z’n werk gaat.
Dat is goed advies
Het lukt mij op mijn iMac helaas niet om een PB te sturen. Dan maar even zo. Je kunt altijd contact met me opnemen op mijn mailadres hans.peeters apestaartje at mac punt com. Dan kan ik je ook de foto’s nogmaals sturen. Ik heb het horloge een jaar of 25 in bezit. De eerste 15 jaar heeft ie prima gelopen. Heb hem toen een stuk of 3 keer laten onderhouden door iemand die er niet meer is. Ik heb hem nog nooit zelf open gemaakt, daar ben ik niet kundig in vandaar dat ik u benader.
Beste Vinwat,
Weet even niet of ik je nu een PB stuur. Graag zou ik mijn JLC willen laten servicen. Zou je me hiermee kunnen helpen? Groet, Philip
Zou U mij willen zeggen waar u die opleiding heb gedaan ??? bij voorbaat dank
Ha, die Sarila, heb je ook interesse om een dergelijke opleiding te volgen?
Wel, dat was in Amsterdam bij Zadkine, toen was die opleiding nog onderdeel van de horlogemaker vakschool in Schoonhoven.
Er was in die periode ook een opleiding voor goudsmid.
Volgens mij bestaat die school niet meer.
Ja, zo zie je maar weer, aan alles komt een eind.
dixi
Nee Nee heb al mn diploma s al gehaald in Antwerpen, maar ik dacht op die leeftijd nog naar school, en dacht gelijk aan Antwerpen daar kunnen oudere ook die lessen nog volgen in de avondschool, maar in Nederland is dat toch ook nog mogelijk. Je hebt wel mooie JLC horloges in de originele doosjes, heb er ook een paar, met doosje, zo verzamel ik longines met de doosjes en boekjes erbij, zal een keer foto s sturen naar je,
Daar was ik aan begonnen een paar weken terug, maar na de eerste les ben ik gestopt vanwege de veiligheid die daar niet gerespecteerd werd voor corona, zo kon ik ook les komen geven in de avondschool voor horlogemakers, en heb dat ook geweigerd vanwege corona, hier in Belgie kijken ze naar niks qua veiligheid
Goedemorgen,
Ik heb een LC wekker uurwerkje en dat heeft aandacht nodig. Het loopt wel, maar de kroon mist en ook het knopje om de kalender in te stellen ook. Zou u hier eens naar willen kijken aub.
Ik wilde hier wat foto’s toevoegen, maar zie niet hoe dat zou moeten.
Groet Peter uit Breda