Jaeger-LeCoultre

Denk aan een nieuw horloge (wie niet?). En dan graag uw mening:

  • ik zoek een klassieker;

  • is een JLC Reverso dat?

  • welk model is te prefereren? de grande date, grande reserve?

  • komt-ie het beste uit in rood goud?

  • hoe is de prijs-kwaliteit verhouding?

Ben benieuwd naar uw wijze woorden…

Kies gewoon wat je het mooiste vind, alles aan JLC is TOP!

Hoi Michel,

welke het meest een klassieker is kan ik je niet vertellen. Voor mij zelf zijn de Classique, GT en Duo-face de beste klassiekers (of komen er dicht bij id buurt). De modellen met maanstand, gangreserver etc zijn uiteraard ook mooi, maar doen (m.i.) wel het meest afbreuk aan het origineel (beschermen tegen stoten van polo) afgezien van de GT en Classic.

Mocht je niet voor de beste klassieker gaan, maar voor gewoon eeen goed en mooi horloge. NIet dat ik de andere niet mooi vind, maar ik houd meer van simpelheid en eenheid, iets wat heel mooi bij dde Reverso naar voren komt id ‘simpele’’ modellen, maar goed, dat is slechts mijn mening.

Welke metaalkeuze kan ik je verder ook niet bij helpen, zelf vind ik eigenlijk alleen Rolex en Patek mooi in goud, al staat Roodgoud ook helemaal niet slecht bij een Reverso moet ik eerlijk bekennen. Alleen dat maakt het wel meteen een stuk duurder.

Wat prijs/kwaliteit betreft, daar ben ik alleen maar jubelend en lovend over. Niets op het merk aan te merken. De perfecte afwerking, loopt zéér nauwkeurig en hele goede bediening (waar ik hem heb ghaald dan). Mijn volgende horloge wordt dan dus ook een JLC dus, prijs/kwaliteit zit wel goed. :wink:

Succes. :smiley:

De Reverso is het vlaggenschip van JLC. Het model is al 70 jaar in produktie. Een hele grote klassieker. Klassieker komen ze wat mij betreft niet! De maatvoering van de kasten is een rommeltje. Zo ongeveer elk reverso model heeft weer eigen afmetingen, daar moet je wel op letten. Zelf houd ik niet van die oversized cases, zeker voor wat meer formele gelegenheden. In de huidige tijd van grote klokken wil je misschien niet een te kleine. Als een allrounder is dan m.i. een Grande Date te verkiezen (ca. 42 x 26 mm), ook niet te dik (9,5 mm). Wat meer sportief een Grande GMT (46,5 x 28,5 mm). Die vind ik echter niet kunnen onder een kostuum. Maar goed da’s mijn bescheiden mening. In rood goud vind ik bijna alle wat klassiekere horloges het mooist. Het betekent wel dat de prijs van het horloge zo ongeveer verdubbelt. Prijs/kwaliteit verhouding van bijna iedere JLC is in dit marktsegment geweldig. 95% van de kwaliteit van een Patek voor minder dan 50% van de prijs daarvan.

Ik ben heel benieuwd welke het wordt! Veel plezier met het uitzoeken en beslissen.

groet Jeroen.

NB, ter toelichting: ik schreef dat van bijne iedere JLC de prijs/kwaliteit verhouding top is uitsluitend vanwege de Gyrotourbillon van ongeveer € 300.000. Hoe verbluffend de techniek van dat horloge ook is, bij dergelijke bedragen vind ik persoonlijk de verhoudingen echt zoek. Maar goed dat geldt voor alle merken die dergelijk dure horloges in het assortiment hebben.

Is een Reverso Grande Taille misschien iets? Je hebt dan een monoface Reverso met een kleine seconde.

Vind je, er zijn horlogemakers alleen maar bezig met het assembleren van dat model. Daarbij is men gemiddeld 10 jaar bezig met het ontwikkelen van een dergelijk uurwerk. Daarnaast de peperdure machines die speciaal hiervoor gebouwd moeten worden. Er worden er maar een beperkt aantal gemaakt dus die investering moet wel terugverdiend worden.
Natuurlijk houdt JLC aan het einde van de rit wel iets over, maar daar is niets mis mee.

Ik bedoel niet zozeer de verhouding tussen de techniek en prijs, maar tussen functie en prijs.

Roemer, voor zover ik weet zijn de over het algemeen genomen maten:

Classic- 39x23,5
Grande Taille- 41x26,5
Xtra Grande Taille- 47x29

Zelf heb ik de Classic, de meest genomen maat is de GT. Maar waar heb jij gepast dan? Dat je het zo’n wirwar vind van maten?

Groeten,

Jw

Klopt wat je zegt. Ik heb het opgezocht. Ik dacht dat er meer waren, maar het zijn er voor de heren inderdaad maar 3. Dus dat valt nog mee. Model nrs. die beginnen met 30 hebben de XGT kast, 46,5 mm x 29 mm, model nrs. die beginnen met 27 de GT kast 42 mm X 26 mm en model nrs. die beginnen met 25 de Classique kast 38,5 mm X 23,5 mm. Excuses voor de veroorzaakte verwarring.

Oh ja, en de Squadra 55 x 38 mm.

een gentillehomme,…