Jaeger LeCoultre

Weet iemand of deze wijzerplaat nog in oude staat gebracht kan worden ? Of is het mogelijk deze te vernieuwe ?
Het is het mod. 900 5002, gekocht in 1982, lopt nog steeds secuur - niet te geloven…

3 likes

Nagenoeg alles is te herstellen. JLC heeft best goede after service, ik zou bij een AD ff vragen. Erg mooie horloge trouwens.

Zeker te repareren maar hou er rekening mee dat het geld gaat kosten.
Ik heb gehoord, en pin me er niet op vast, dat alle reparaties van horloges die ouder zijn dan 25 jaar minimaal 2.500 euro kost!

Gewoon naar een S&C winkel lopen en die kunnen hem door sturen

Heb net bij S&C een Tudor Blackbay GMT gekocht…

Wil eigenlijk alleen info hebben of het cijferblad van de Jaeger opgepoetst of vervangen kan/moet worden. Horloge loopt nog na 48 !! jaren nog als ‘nieuw’ - haast niet te geloven !

Dank je, draag hem haast nooit meer. Verbaas me altijd over de precisie van deze horloge na 48 jaar. Had hem nieuw gekocht en nog alles compleet met doos en papieren.

@vinwat vindt er waarschijnlijk wel wat van. :wink:

Onze “resident JLC expert”. Maar die zal je vooral aanraden om eens goed onderhoud te laten plegen. Ik heb een Airking uit 1973 hier; die liep iets achter, maar dat was alles. Zo leek het. Was in 47 jaar nog nooit open geweest, maar dus wel al jaren (decennia, waarschijnlijk) een kurkdroog uurwerk; en een gebarsten rotor-lagersteen. Moest echt even volledig onder het mes.

JLC service is reteduur, en een originele plaat krijg je niet zomaar van ze. Het ding zal volgens hun maatstaven tot nieuwstaat moeten worden getransformeerd. Het is een beetje de vraag of je dat er voor over hebt. Niemand anders krijgt onderdelen van ze.

Aan de wijzerplaat zou ik niets doen. Welk kaliber uurwerk heeft dit horloge?
Zo te zien op de foto is het een ovale kast, is dat juist? Ik heb nog een nieuwe ovale JLC kast liggen met een witte wijzerplaat
Wel is een service aan te raden.
dixi

kaliber 900-5002, en heb me vergist is van 1982 (ovale kast)

Dit zijn de vanaf prijzen voor vintage JLC horloges en beduidend lager dan minimaal € 2500,-:

Als gecertificeerd JLC horlogemaker kan ik dit wel onderbouwen met bovenstaande prijzen die geldig zijn vanaf 25-4-2018

3 likes

Tja, met dat doorsturen komt het horloge immers alsnog bij de instantie die er behoorlijk wat geld voor vraagt.

Misschien Langeler in Made eens offerte vragen?

Ik ga eerst maar eens met Aad en de Seiko aan de slag, dan kijken of een kleine servicebeurt voor de JLC uitgevoerd kan worden tegen redelijke kosten.

Bedankt voor de tips en de serviceprijslijst.

Een horloge dat 38 jaar oud is zal echt wel iets meer dan een kleine beurt nodig hebben. U zult zelf weten of er al ooit onderhoud uitgevoerd is en wanneer dit was. Zoals het omschreven staat zou je denken dat er nog nooit iets gedaan is. Probeer dat maar eens met een auto te doen die per dag misschien maar 1 uur loopt.

1 like

Tja, dat begrijp ik helemaal :blush: maar het is ook een kosten/baten verhaal. Draag de JLC misschien eens per jaar, loopt dan zonder probleem EN precies - dus dan is een ‚revisie‘ van honderden € niet realistisch, toch ???

Valt inderdaad best mee. Als zo’n oud horloge dan weer jaren prima loopt zou ik het er zeker wel voor over hebben. Als iets goed gemaakt is kan het ook altijd weer goed gereviseerd worden. Uiteraard is dat bij Jeager-lecoultre het geval.

1 like

Dan beter niet meer dragen en koesteren dan voor weinig te laten herstellen door iemand die de ervaring met dit soort uurwerken niet heeft en de juiste onderdelen niet krijgt.

Er worden meer horloges / uurwerken vernield door ondeskundigen zonder dat de klant dit weet! Heb het al vaker gezegd dat de titel horlogemaker door iedereen gevoerd kan worden. Er zijn diverse mensen actief die na een jaar avondschool zich gelijk stellen aan iemand die een 4 jarige dagopleiding gevolgd heeft.

3 likes

Helemaal gelijk, daarom ben ik de meningen binnen het forum aan het peilen…

Estimate on request krijgt ik het wel warm van hoor…