Jaeger-leCoultre

Welke veiling was dat? Die wijzerplaat ziet er ook zeer onzorgvuldig uit. Kijk dat streepje boven de zes, of hoe die 12 is uitgelijnd.

1 like

Is ook beslist her-opgemaakt. Ik zit de hele dag achter een microscoop op mijn werk, mij maak je niks wijs.

Ook hier staat het merk-logo scheef t.o.v. de rest van de plaat en de kast. Neigt naar linksonder.

Je ziet het of je ziet het niet. In het laatste geval zul je altijd voer blijven voor de re-dial brigade.

Deze is correct, inclusief radium alarmschijf. En riante vochtschade onder aan de wijzerplaat - maar valt dat je op…? Scheve teksten, indexen, minuut-markeringen en wit gelakte wijzerplaten zijn veel erger.

6 likes

Sluit ik me volledig bij aan, ik zou het niet kopen.

1 like

PS Je weet vast wel wat je er zelf voor betaald hebt? Als je dat als uitgangspunt neemt ben je al een horde verder. Dan nog even een advertentie maken in de horlogemarkt en/of marktplaats en/of een veiling en afwachten maar …

2 likes

ok

Ja nu je het zegt zie ik het ook :thinking: gelukkig heb ik hem niet gekocht. :+1:

Jammer dat was precies mijn bedoeling :grin:

Was me niet opgevallen, goede ogen :face_with_monocle:

1 like

Ik hoop dat die Huib zich bij mij meldt…!!!

In Basha wordt hij in ieder geval niet genoemd.

Huib is heel erg druk, hij heeft van iemand al een notificatie gekregen over dit topic.

Besef je je wel dat dit ver in de honderden euro’s, wellicht zelfs 4 cijfers, gaat lopen bij een service en een wijzerplaat (als die al te verkrijgen is)?
Dat zul je er ook voor over moeten hebben.

2 likes

dank, pfffffff

Zou je die Huib willen benaderen??
Ik ken hem niet, en weet niet hoe ik hem kan contacteren.
Vast bedankt voor de moeite, gr., Jan

1 like

Wel, ben inderdaad inmiddels ingeseind resp. genotificeerd.
Wat kan ik zeggen.
Ik heb het topic even doorgenomen en bedank ik hierbij gelijk @PeterLC en @Climholland om mijn avatar niet in het rond te strooien bij elk wissewasje.

Ik denk ook dat de twee wijzerplaten overnieuw zijn opgemaakt. Exact Wat Peter al aangaf.
De uitlijning is niet correct, niet mooi en dit soort van opmaak is niet zoals JLC dat voorheeft.
De opmaker van wijzerplaten bij JLC zou een knal voor zijn kop hebben gekregen van de manager als hij met een dergelijke uitvoering bij de manager aankwam. Althans als ik de manager was, wel, dan weet je het wel.
Maar dat is tegenwoordig niet meer mogelijk en ook niet aan de orde. Tegenwoordig moet je oppassen. De term ongewenst gedrag is het nu helemaal.
Tja denk ik dan hebben wij met dit moderne gedachtengoed de oorlog gewonnen?
Terug naar het topic.

Dat is jammer dat het op deze manier is gedaan. In sommige gevallen is een refurbished wijzerplaat best wel een oplossing, maar doe het dan wel goed.

De topic starter, @JAn_Gondrie gaf aan dat er een Cal. 480C onder de motorkap moet zitten en of er wat over is te vertellen.
Tja, wat wil hij weten.
Inmiddels is dan het kaliber bekend en dat de wijzerplaat niet bij het horloge behoort.
De kastvorm is wel apart, JLC heeft in de voorgaande jaren behoorlijk veel diverse vormen gegeven aan horlogekasten, dus deze kastvorm is wel kenmerkend en apart.
Het enige wat ik kan toevoegen aan dit topic is dat ik de kastvorm apart vind, ik kan niets over het uurwerk zeggen zonder het zelf in handen te hebben en te controleren.
Ik zou ook de wijzerplaat vervangen voor een originele wijzerplaat en het uurwerk laten nakijken resp. een service beurt geven.
Als dat dan is gedaan, dan heb je een heel fraai horloge met een aparte kastvorm die als dress horloge zeker een extra uitstraling geeft en ook niet zal misstaan.
Een mooi lederen bandje in de juiste maat zou zeker helpen.

Voor de topicstarter als info, wijzerplaten voor vintage JLC horloges zijn niet gemakkelijk te vinden, Daarbij weten de verkopers die wijzerplaten aanbieden ook meestal niet voor welk kaliber een wijzerplaat is, mijn ervaring is simpel ze hebben er geen ree… verstand van.
Maar ik kan je wel helpen met een wijzerplaat, ik heb inmiddels veel wijzerplaten kunnen aanschaffen in de afgelopen 20 jaar, om mijn eigen collectie te restaureren en in originele staat terug te brengen. Ook voor het kaliber 480.

Als je het horloge weer in correcte staat terug wil brengen, laat het dan door een geschoolde horlogemaker doen die verstand heeft van vintage horloges maar ook aan de eventuele onderdelen kan komen.

zie hier een beknopte versie van wat wijzerplaten voor JLC resp. JL dress horloges.

19 likes