Ik heb dit horloge uit 1948
Jaeger|437x500
Het is een Cal.480C.
wie kan hier wat over vertellen???
Ik kan je alvast vertellen dat de wijzerplaat een keer opnieuw is opgemaakt.
Heb je ook een foto van het uurwerk?
help: ik weet niet hoe je dit moet doen…?
De eerste foto heb ik vast even zichtbaar gemaakt en het topic verplaatst naar de “wie weet meer?” rubriek …
dank je wel!
Dat ziet er echt heel slecht uit. Even doorlopen en doorsparen voor de TS.
TS lijkt gewoon zelf de eigenaar te zijn …
heb je een advies wie dit horloge zou kunnen opknappen?
Tja, Huib natuurlijk. Maar die heeft het druk genoeg met zijn eigen collectie. Die is horlogemaker geworden om zijn eigen JLC’s te kunnen opknappen… …heb zelf mijn 1954 Memovox gedaan, maar mede met onderdelen van hem.
Ik geef nog even niet zijn nick omdat hij het anders veel te druk krijgt. Hij reageert anders zelf wellicht wel.
Wat betreft mijn opmerkingen - dit is een slechte re-dial, oftewel her-opgemaakte wijzerplaat. Als je ook maar een beetje een timmermansoog hebt zie je dat bijvoorbeeld de 12 volkomen uit het lood staat t.o.v. de minuten-streepjes.
Tevens is de wijzerplaat wit gelakt - dat kwam toen vrijwel niet voor. Zilverkleurig geborsteld was toen de norm.
Pfffff, ik zie het ook.
Ik zou ervan af willen…
Is die zo nog wat waard?
Moeilijk! Serieus, voor aankoop raad ik het altijd af - maar voor verkoop is Catawiki nog een optie voor je. Prijzen liggen daar doorgaans veel te hoog, maar dat kan hier in je voordeel werken.
dank je, gr., Jan
waar vind ik die rubriek?
gr., Jan
Daar zitten we nu. Ik geef je de contact-info van Huib niet, omdat ik weet dat-ie dat niet op prijs zou stellen. Maar ik zie zomaar voor me dat-ie een NOS wijzerplaat voor dit horloge heeft…
Hoeveel mm is het horloge in doorsnee? Hoe kom je er aan en wil je vertellen wat je er zelf voor hebt betaald?
Ik gok 33 max. Klein hoor… …is ook duidelijk een 18 mm bandje op 17 mm lugs.
Ben benieuwd of er een ref in de kast staat…
Toevallig ben ik hetzelfde model vorige maand op 1 veiling tegen gekomen.
Zo hoort hij dus uit te zien.
No 04965 staat erbij vermeld.
ziet er fraai uit.
mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald? gr., Jan
mijn nummer is: 05064.