JaegerLeCoultre memovox

Hallo allemaal. Laatst kocht ik deze JeagerLeCoultre memovox handopwinder uit '59 voor een mooi prijsje! Erg mooi ding en werkt ook heel goed, ook de alarm doet het zoals het hoort. Toch ben ik bang om dit ding te dragen. Oude dingen lopen vaak mis en een herstelling loopt al snel op. Zeker als de onderdelen moeilijk vindbaar zijn. Maar goed, een beetje als de kinderen. Als we dat maar hebben hé!!

19 likes

Heel leuke aankoop. Voorzichtig dragen.

Misschien een vreemde vraag, maar waarom heb je hem dan gekocht? Om er naar te kijken?
Het is een prachtig horloge, draag hem als er niet geklust oid wordt en geniet ervan. Het kan echt wel wat hebben.

4 likes

Ik zal zeggen gewoon dragen, een horloge is om te dragen.
Ik draag al 35 jaar vintage horloge. Als je bang voor ben, koop hem dan niet. Mits dat je alleen maar willen naar kijken.

Enige waar je echt op moet letten, is water. Ik heb er een uit dezelfde periode en ze zijn amper stofdicht, laat staan waterdicht. En ga er niet mee tennissen of zo. :wink:

Horloges draag je vanwege hun functie. Een wekker of alarmfunctie maakt het alleen maar functioneler. èn leuker
Als het mijn keuze was zou ik het horloge dragen op dagen dat je belangrijke afspraken hebt of een wekker prettig is als geheugensteuntje.
Zelf heb ik een Poljot wekkerhorloge, die hangt als wekker boven mijn bed.
Op dagen dat ik afspraken heb doe ik hem om. Puur omdat het leuk is.
Daarnaast is de blik van collega’s doe zoeken naar de bron van het geratel onbetaalbaar. :smiley:

1 like

Erg mooi horloge zeg!
En ja, ik zou hem ook zeker dragen. Ik zou ook nooit een horloge kopen om er enkel naar te kijken en niet te dragen. Uiteraard wel goed voorzichtig mee zijn

Gewoon dragen inderdaad.

Ding heeft 60 jaar overleefd, die kan echt nog wel wat hebben.

Mooi horloge. Ikzelf heb er een in een zakhorloge vorm. Is door mijn tante de hele wereld over gesleept en overal als wekker gebruikt. In totaal zo’n 40 jaar lang. In de jungle, in de woestijn…Zo’n horloge kan wat hebben. Is zwitserse degelijkheid.


7 likes

Mooi horloge , repareren en onderhouden valt reuze mee gewoon dragen