Jakarta. Horloge walhalla

Als onderdeel van mijn reis ben ik een paar dagen in Jakarta, Indonesië en dacht wat te kijken naar tweedehands horloges. Ik kwam in Blok M terecht. Een groot winkelcentrum in Zuid Jakarta. Je geloofd je ogen niet. Winkel na winkel. Achter elkaar op 1 verdieping. Ik denk serieus wel 15 winkels. Ik heb geprobeerd te filmen maar kan niet uploaden hier helaas. Dus even een paar lelijke screenshots. Vooral heel veel Rolex, Omega en Ap. Maar ook vele andere merken in het top segment. Weinig Grand Seiko. De prijzen van vintage Rolexen beginnen bij 2000 euro. Er mag van alles gepast worden en mensen zijn zeer vriendelijk. Mocht je interesse de buurt zijn (,het is maar 12.000 km :wink:). Ga dat zien. Ik vond het een feestje.

Wilde dit even delen met jullie mede leden.

Fijne dag!

Ps. Niets gekocht overigens. Wel gepast en vond zelf deze het mooiste (2.000 euro)





18 likes

Mag ik vragen: ben je er zeker van dat dit geen imitatie horloges zijn?

8 likes

Leuk! Veel plezier daar. Zo’n blok zouden ze in Nederland ook moeten hebben haha. Denk wel dat je flink wat kennis moet hebben. Ik zou bang zijn om een frankenwatch oid te kopen.

3 likes

Daar zou ik ook weg blijven. Te weinig kennis van origineel versus nep. We leuk om te zien :+1:

4 likes

is bekend dat het een “nep paradijs is” :neutral_face:

5 likes

Voor zover deze ‘leek’ onderscheid kan maken tussen echt en imitatie heb ik een aantal vintage modellen in mijn hand gehad en goed bekeken. Het zou enorm knap zijn als ze deze na kunnen maken. Uurwerken heb ik inderdaad niet kunnen zien. Ik begrijp het sentiment volkomen. Ik zou het risico zelf niet nemen. Maar als je er oog en verstand van hebt weet je wellicht iets moois te scoren.
Ik zou zeker niet de moeite ervoor nemen om hiervoor naar Jakarta te gaan. :wink:

1 like

Dit is de 6494 en is voor hetzelfde geld ook hier ‘gewoon’ te vinden.
Als ik naar de letters ROLEX op de dial kijk, heb ik echter wel grote twijfels over de echtheid van deze.

Ben verder geen kenner en baseer dat op plaatjes van het logo van andere 6494’s overigens.
Maar goed, dat is mijn 10 minuten zoektocht en misschien zit ik er helemaal naast.

Ik zou de 2k in de zak houden en als je echt een klik met deze had, in NL een knappe 6494 zoeken :slight_smile:

Wel een hele gave plek om lekker rond te struinen lijkt me!

3 likes

Ik moet gelijk hier aan denken…

5 likes