Jaloers op de Limited van een Spaans horlogeforum

Op de AHCI stand van Basel stond afgelopen jaar (volgens mij voor het eerst) het spaanse AHCI lid PITA met enkele van zijn horloges. Ik vond vooral de OCEANA een prachtig horloge. Niet alleen om te zien, maar ook qua techniek.

Stukje tekst uit een draadje van toen:
[i] Een horloge dat me zeer aansprak komt van de AHCI stand, van de spanjaard Aniceto Jimenez Pita.

Zijn Oceana is het eerste horloge met een volledig waterdichte kast. het horloge heeft geen kroon, en het op tijd zetten van het horloge gebeurt via het draaien van de kast/bezel. Heel ingenieus in elkaar gezet, zonder rubberen afdichtingsringen, en nog fraai om te zien ook. het horloge verkeerd nog in een proto-type fase, en de verwachte verkoopprijs zal ongeveer 4100 Euro bedragen.[/i]

Een spaans horlogeforum heeft nu PITA bereid gevonden om een limited horloge te maken. En wel een horloge op basis van het Lemania 5100 uurwerk.
Het resultaat vind ik schitterend.

Stiekum hoop ik op een toekomstig limited voor dit forum van het nederlandse AHCI lid.

Dr staat er eentje te koop geloof ik op Timezone.

Helaas reeds verkocht.

Nivelacuso Schreef:

Zijn Oceana is het eerste horloge met een volledig
waterdichte kast. het horloge heeft geen kroon, en
het op tijd zetten van het horloge gebeurt via het
draaien van de kast/bezel. Heel ingenieus in
elkaar gezet, zonder rubberen afdichtingsringen,
en nog fraai om te zien ook. het horloge verkeerd
nog in een proto-type fase, en de verwachte
verkoopprijs zal ongeveer 4100 Euro bedragen.

Hoi Hans,

John Harwood uit Engeland heeft dit idee al in 1924 toegepast
zijn model werd tussen 1926 en 1931 redelijk goed verkocht, maar de horlogemakers
uit die tijd vonden het maar een vreemd concept, automatisch en waterdicht en zonder kroon.:S
reparaties liepen dan ook vaak op een mislukking uit.

Hans Wilsdorf heeft dat later iet wat handiger aangepakt:)
o.a. met een groot media offensief

Harwoods worden nog steeds gemaakt in die Schweiz, prijzen vanaf 1700 pond in staal.

http://www.harwood-watch.com/

groet, André
en van Onkel Gerd natuurlijk :slight_smile:

Erg apart, misschien mooi, weet ik nog niet. Kost ie?

En een limited van ons AHCI lid… ik ken maar 1 persoon die dat eventueel zou kunnen regelen vanuit z’n contacten en enthousiasme. En die heet Hans M. :smiley:

@anon45416343NA, merci voor het Harwood verhaal… Interessant. Is het huidige Harwood een onafhankelijk bedrijf of (zoals de meeste anderen) opgeslurpt door een van de reuzen van de luxe-industrie?

O ja, Doe Onkel Gerard, en die prachtige >kuch kuch< dochter van hem de groeten terug.:wink:

@Henrik, het horloge werd voor 2000 euro aangeboden op een sales forum, en was in no time verkocht. Ik neem aan dat de aanschafprijs voor de leden eveneens rond die prijs lag.

Over de wijzerplaat ben ik erg enthousiast, het geheel komt kwalitatief sterk over op mij. De kast kan mij minder bekoren (en over smaak…)

PS Hans, je vergeet nog te reageren op de suggestie/vraag van Henrik en dat lijkt me een goed plan voor de horlogeforum limited voor 2008…

Groet,

Bojo